Pardaf.ro » Lume necajita » Emigrantul frustrat si nestiutor

Emigrantul frustrat si nestiutor

Am gasit prin presa o referinta la blogul unei dudui emigrata prin New York de vreo 11 ani si pentru ca am vrut sa comentez articolul ( link ) dar ca de obicei, ratatii de la EVZ m-au cenzurat, m-am hotarat sa explic aici de ce oamenii de genul fetei asteia merita o categorie aparte creata special pentru ei (“lume necajita” de exemplu) pe orice blog care se respecta.

In primul rand trebuie sa reiterez ca eu nu inteleg de ce mai exista ziarul asta care e mazgalit (ca scris nu se poate numi) de o banda de flacai si fete crescuti intr-un sistem de educatie deficitar si in care ei, mai mult ca sigur, au fost repetentii clasei. EVZ e o fituica de agramati si de diletanti caduci dar despre astia intr-un post viitor ca acum n-am energie pentru ei.

Fatuca asta, Ina Bixade (blogul duduii) trebuie spus ca la o prima vedere e foarte singura si din start, frustrata de lipsa cronica de ..companie :) Ea considera ca viata in doi e o “lupta pe telecomanda si pe capacul de la WC” si poate de asta a si parasit-o fostul pe care probabil il exasperase cu imbecilitati feministe.

Moldoveanca asta propasita prin New York are o munca obisnuita in rat-race-ul newyorkez, asistent dentar, din care mai mult ca sigur nu scoate indeajuns de mult sa poata merge in tara de cel putin 2 ori pe an ca sa se mai puna la punct cu realitatile vietii din Romanika si aici fac o paranteza.

Imi permit sa disec putin atitudinea fetei asteia de pe o pozitie de cunostiinta de cauza deoarece eu insumi m-am reintors la bastina dupa 15 ani de emigrare petrecuti in US din care vreo cativa buni chiar unde locuieste fatuca asta, in Queens (nu am fost niciodata in halul ei de praf insa sa locuiesc chiar in romanime, in Astoria).

Fata asta pretinde pe blogul ei ca Romania e asa, un loc nesemnificativ, unde s-a intamplat sa se nasca si probabil sustine asta si la un Cosmopolitan cumparat pe credit-card atunci cand iese pe undeva prin Queens cu vreun amic american, curios, care sa zicem ca o intreaba aleatoriu cum e in locul de unde provine ea (curiozitate starnita de accentul execrabil pe care posibil ca il are din moment ce nu a facut decat o amarata de scoala de tehnicieni dentari).

Posturile asteia sunt de asemenea intesate de “romglish”-isme gen “nu-mi place midwest-ul american pe care l-am strabatut destul de bine acum citiva ani si pe care il gasesc monoton si flat.” Fatuca pesemne s-a “americanizat” si acum nu-i mai vin in minte chiar toate cuvintele in romaneste (se spune “plat”, nu “flat” in romaneste).

Dar nici romgleza nu ar fi o asa mare problema (plus lipsa de cunoastere a limbii romane  -cuvantul “acuma” nu exista in limba romana-si probabil si mai grava necunoastere a limbii engleze) ci mi se pare interesanta ura cu care priveste inapoi spre locul in care s-a nascut si la care de fapt tanjeste violent in subconstient.

Sa explic putin de unde vine frustrarea asta care din pacate e atat de des intalnita la romanii de peste ocean in special, ca e aproape o trasatura distinctiva a romanilor emigrati acolo.

Emigrarea in State cel putin asa cum am cunoscut-o pe propria piele si in special pentru cei care au plecat pana prin anii 2000 cand netul nu era foarte accesibil in Europa si o conversatie la telefon transoceanica costa o avere pe minut, a constat pe plan psihic intr-un proces de adaptare incredibil de sever si de radical. Mai exact, proaspatul emigrant s-ar fi gasit, odata poposit in State, intr-un mediu prietenos dar strict, primitor dar rece in care stia ca trebuie sa se integreze rapid daca nu vrea sa mai foloseasca vreodata biletul de intoarcere pe care era obligat sa-l cumpere daca avea sa obtina viza de la ambasada americana.

Viata in State si in special in New York e extrem de dura: gasesti greu un loc de munca bine platit daca nu ai un “resume” (CV) bine pus la punct si nu cunosti engleza la un nivel care sa nu te faca sa fii perceput ca un proaspat immigrant. De asemenea un angajator te poate pune oricand pe liber pentru orice motiv si in orice moment, conform legilor americane si faptul ca si tu ca angajat poti oricand arunca pe jos sortul si parasi locul de munca (ca in filme) fara a fi nevoit sa dai preaviz, nu te ajuta sa scapi de frustrarea pe care o simti de fiecare data cand esti “exploatat” la maximum in acele 8 ore de munca.

De aceea majoritatea romanilor ajung acasa epuizati psihic si nu mai au energia necesara pentru partener sau partenera daca el sau ea exista oricum. In special romancele venite singure pe acolo ajung sa “parcurga” un traseu oarecum intuibil de cei care stiu cum merge treaba mai ales prin New York, Chicago sau LA: trec mai intai in tir rapid prin anumite paturi a celor mai “activi” localnici din comunitatea roamaneasca care in general sunt veniti cu cel putin 8-9 ani inaintea lor si care au developat un “gust” deosebit pentru genul asta de “prospatura”. Dupa confuzia initiala si dupa o oarecare dezmeticire (perceputa numai si nu reala), emigranta noastra aterizeaza cu un alt roman venit tot de curand cu care considera ca isi poate face un cuib dar care o lasa cu ochii in soare imediat ce frustrarile ei incep sa se transforme in psihoze (si bineinteles, o alta romanca proaspat-emigrata incepe sa apara prin barurile romanesti avida sa conoasca lume si sa se “integreze”).

Despre “traseul” emigrantelor din Romania, in special a celor venite cu “Work and Travel”, intr-un post viitor ;)

Spuneam ca Ina noastra, frustrata fiind de cele enumerate mai sus, si-a format in mod cert o metoda de negare a realitatii si considera ca vina tuturor necazurilor sunt romanii cu toate ca eventuala ei activitate din timpul liber se raporteaza (cumpara tort diplomat) se gaseste (merge in carciumi si cluburi romanesti) si se desfasoara (lucreaza probabil pentru un dentist roman ) in jurul si prin prisma comunitatii romanesti din SUA fie ea din New York sau din alta parte.

In cadrul acestei negari a realitatii se formeaza un nucleu de ura etnica si de negare, asa cum am spus mai sus, a locului de origine a individei (sau individului) cu care, Ina de exemplu, se simte rusinata si mai ales ca fiind din provincie, chiar ii creaza un complex puternic de inferioritate. Fiind incapabila sa mentina o relatie stabila si aproape imposibil sa-si gaseasca un barbat protrivit din acelasi sat de unde e ea de origine, Ina devine din ce in ce mai inversunata si mai negativa cu privire la origini, aceasta frustrare evadand chiar de la la localizarea constituita de satul ei natal, la intreaga tara si mai apoi la intreaga Europa! Nu radeti, asta e traseul pe care il urmeaza acest gen de negare si intrebati toti romanii din State cu o astfel de atitudine sa va convingeti.

Un psiholog renumit spunea ca atunci cand a administrat testul copacului (e un test foarte des folosit in practica psihologica care consta in a cere pacientului sa deseneze din imaginatie un copac pe o foaie alba), majoritatea pacientilor emigranti au desenat un copac pe roti sau unul in ghiveci!

E evidenta senzatia acuta de dezradacinare a acestei Ina si incapacitatea ei de a-si recunoaste (si combate) frustrarile au dat nastere acestei stari de negare a romanilor si Romaniei si constanta ei reasigurare ca “acasa” inseamna New York se transforma incet-incet in realitatea ei fabricata. Problema e insa ca nu New York-ul inseamna acasa si nu va inseamna vreodata pentru Ina. Ea e doar o emigranta si asta va fi pentru mult timp (mai ales ca probabil nu are nici acte) iar frustrarile ei nu se vor diminua decat in momentul revenirii in tara asa ca iti dau un sfat biata fapturo: Ia-ti bocceaua si revino in tara macar pentru o luna sa vezi ca nu e chiar asa de rau cum incerci tu sa-ti imaginezi. S-ar putea chiar sa-ti gasesti o slujba si sa o duci mai bine decat in State, un lucru e sigur insa: nu vei mai fi frustrata :)

Arhivat sub: Lume necajita · Taguri: , , , , , , , , , , ,

  • vio January 2, 2010 at 11:58 pm

    Lasa fata in pace sa stea aici daca vrea, ce tot vrei tu sa plece in ro? Si tu daca ai fi femeie cred ca te-ai tavali prin toate cuiburile sa-ti gasesti un loc mai bun si lung.

  • para January 4, 2010 at 1:32 am

    in mare parte ai foarte mare dreptate, dar un ;ucru este sigur, tu esti la fel de frustrat ca duduia Ina si asta pentru ca ai plecat din USA dupa 15 ani si ma gandesc ca ai plecat ca tot romanu cu o mica tzeapa la activ, tind sa cred ca, daca ai fi avut succes in USA nu ai fi plecat. In rest toate cele bune si La multi ani !!!

    • Urmuz Asachi January 4, 2010 at 12:44 pm

      Aia cu tzeapa e un adevar valabil pentru multi romani care se intorc cu coada-ntre picioare de altfel. Nu. Eu nu fac parte din categoria aceea. Eu m-am “intors” doar cu afacerile. Ma impart intre State si Ro dar sincer, prefer timpul petrecut in Romania. Mult mai mult fun aici plus mancarea si prietenii :)

  • Unu' care a fost prin USA January 19, 2010 at 3:15 pm

    Postul e in mare parte adevarat…nu mai fiti gelosi pe aia care au plecat luand si ceva de la Nenea Chase sau Nenea Citi sau mai stiu eu cine…eu unul regret ca nu am facut-o….cat am stat acolo ei au luat destul de mult de la mine…pentru toti muncitorii frustrati din state… va doresc multa sanatate, sa munciti bine… sa platiti impozitul, taxele pe proprietate, ratele la banca si aveti grija sa mancati doar la “subway” ca e mai sanatos…

  • alina March 10, 2010 at 5:42 pm

    Domnu Asachi, sinteti doar un om care nu a reusit aici si s-a intors in Romania cu coada intre picioare. Eu sint aceea romanca care a venit aici fara pic de engleza si care a lucrat dupa un an jumate ca inginer in America pentru ca am muncit si luptat. Si am facut si curat, am avut grija si de copii si nu mi-a fost rusine. In Romania munceam la nemti ca un ciine 12 ore pe zi si imi erau sefe toate analfabetele si “fete vesele”. Ca sa lucrez la Tv mi s-au cerut anumite “servicii” pentru ca in afara de faptul ca sint desteapta mai arat si bine. Toate prietenele imi spuneau sa faca ce fac si ele in Romania sa fiu bine. Si acolo am fost inginera pe un salariu de nimica si aici sint inginera pe bani si pe ceea ce stiu si lucrez numai 8 ore. Nu ma duc nici in cluburile romanesti, am fost o data din greseala, am prieteni romani cum am prieteni si americani. Urmaresc stirile romanesti si imi fac probleme pentru parintii mei care sint foarte bolnavi si eu trebuie sa-i ajut cu bani ca sa dea mita la doctorii care nu se uita la ei. Pacat ca tara noastra e atita de frumoasa si sint si oameni de treaba. Sistemul e corupt.
    Oameni ca tine se intorc acolo in general cu coada intre picioare si spun cit de rau e aici pentru ca ei nu reusesc sa faca ceva, pentru ca sufera ca nu sint cineva aici indiferent ce bani au. Aici esti un nimeni indiferent ca ai bani sau nu.
    De ce nu spui de barbatii romani de aici? Se chinuie cum pot si ei sa-si faca un rost si dupa aia isi aduc neveste pe care le abuzeaza si le bat si femeile saracele ii lasa pina la urma, ca pleaca cu altul sau nu. Si tot ele sint “curve”. O americanca nu se uita la un roman de aici prapadit si vai de capul lui. De aceea toti ajungeti tot la rominca venita din Romania ca alta veche stie ce faceti voi si nu va baga in seama. O femeie cind deschide ochii putin nu se mai uita la un roman.
    Imi pare rau de fetele fara acte care vin aici si se chinuie saracele cum pot si voi profitati de ele. Am vazut si eu multe de atitia ani si am vazut multi nenorociti care “isi dau ei cu parerea”.
    Prietenii mei adevarati sint in Romania, am citiva aici dar sint tot de pe vremea cind eram in Romania. Romanii de aici numai mint si inseala de aceea prefer sa-mi tin prietenii vechi si sa am prieteni americani.
    Cui nu-i place aici ca nu e destul de puternic si nu apreciaza nimica sa se intoarca in tara lui latrind cit e naspa aici.
    Mie tara asta mi-a dat foarte multe, fara sa-mi pierd cinstea si demnitatea, m-au ajutat niste oameni straini, nu am luat nici un roman la rind. Cine este om este om oriunde. Imi iubesc tara numita Romania insa amintirile si prietenii imi sint acolo. Un om cinstit ca mine nu poate face o cariera in Romania. Nu sint omul sa mint si sa insel si dimineata ma pot uita in oglinda ca nu imi e rusine.Tara asta este tara tuturor posibilitatilor chit ca citiva prapaditi fac ei pe durii si meseriasii.
    Voi in loc sa ajutati femeile aici doar profitati de ele si ajung pe la casele de femei abuzate sau cum zici tu prin paturile altora.
    Cine isi da cu parerea. Vai sufletul tau acolo in Romania. Un om frustrat ca nu a facut nimica aici in 15 ani. Eu in 5 ani am reusit sa fac singura ce nu am facut in 30 si ceva de ani in Romania ca am venit si la o virsta aici in America. da eu sint frustrata ca nu am facut nimica in Romania, ca nu am fost in standardul curvelor si parintii mei nu au fost milionari sa ma ajute.
    Apropo studiile tehnici se recunosc aici insa daca in Romania ai fost greiere aici nu ai sa fii niciodata inginer. Eu nu am facut nici o scoala aici si uite ca sint. Ce mai ai de zis?
    Rusine sa-ti fie ca vorbesti asa de bietele fete.

    • Urmuz Asachi March 10, 2010 at 7:12 pm

      Alina draga (daca chiar asa te numesti si nu esti vreun poponar deghizat),
      Iti explic si tie ca si multor altor frustrati “americani” sau “italieni” sau “Audi a ses” sau ce-o mai fi prin lume: M-AM INTORS CA AM VRUT EU IN ROMANIA SI NU DAU VIATA AICI PE 10 VIETI IN EXIL!
      Sper ca raspunsul meu e destul de edificator…
      Am sa postez ceva mai detaliat intr-un episod viitor pentru ca voi astia care sunteti prin State de vreo 2 luni si deja nu mai stiti romaneste, ati cam inceput sa ma agasati si trebuie sa va povestesc mai pe indelete ce se petrece in psihicul vostru tormentat ca sa spuneti odata “aaa” si sa taceti odata din gura in legatura cu noi astia carora le-a venit mintea la cap si s-au saturat sa tot fie slugi si platitori de taxe la altii sa-si ia aia tancuri si alte mizerii.
      Cat despre lunga ta poveste de muiere care “a suferit” in Romania-nu ma impresionezi de loc. Multe femei din Romania nu stiu cum sa se poarte ca niste dame adevarate cu self-respect si pica in derizoriu si la munca si acasa, ca sa spun asa.
      Romanii care tac si inghit in exil pentru ca stiu ca nu au fost in stare sa lege nimic in propria lor tara sunt niste lasi. Daca nu erau, plecau, faceau bani si se intorceau tot in Romania sa incerce sa faca ceva pentru tara in care s-au nascut. Se intorceau tot aici sa repare ce a fost stricat si i-a determinat sa plece-or die trying.
      Orice ar face un roman plecat in lume, tot roman ramane si tot mici mananca cand prinde. Crede-ma.

  • alina March 11, 2010 at 7:55 pm

    Draga Asachi,
    Tu spune-le povestea asta la cei din Romania.
    Romancele din Romania care au “self respect” si reusesc au trecut prin multe paturi sau au multe pile. Tu mie sa nu-mi spui cum e treaba in Romania ca am lucrat destui ani acolo si stiu ce spun.Am avut un post de conducere pe 3 lei iar toate pramatiile cistigau de citeva ori mai mult ca mine ca erau doar amante. Poate tu nu stii sau te faci ca nu stii dar foarte multe din femeile care sint “bine” au fost si sint niste pramatii. Si unele au facultati terminate si sint fete frumoase. Doar doua cunosc care au ajuns sus pe munca lor insa au indurat suficiente umilinte si au schimbat multe servicii pina au ajuns acolo pe meritul lor. Nu e diferit nici acum sa stii. Imi povestesc multi fosti colegi de facultate care intre timp au ajuns directori, etc pe pile sau nu, ce se intimpla acolo.
    Stiu bine cum cunostintele mele au ajuns pe posturi. La barbati e altceva, e adevarat, dar tot pilele au intiietate.
    Eu nu spun ca nu sint multi oameni corecti. Sint foarte multi oameni buni dar ei nu o sa reuseasca foarte multe pt ca ei nu pot fura si minti.

    Aici da poti sa fii apreciat pe meritul tau si poti merge inainte. Aici te simti om chiar daca esti immigrant. Numai trebuie sa apreciezi ce posibilitati ai si sa muncesti doar. Munca e foarte grea pentru romani aici. Aici nu se poate fura ca in Romania.Eu am foarte multi prieteni americani si nu toti sint rasisti. Sint niste oameni foarte draguti.

    Gradul tau de educatie lasa foarte mult de dorit apropos de cum ma faci tu “muiere” si cei ca mine care sint de doua luni.De unde stii tu ca sint de doua luni daca tot iti dai cu parerea? Daca nu eram de multi ani aici preferam sa tac din gura.
    Eu macar am recunoscut ca am plecat frustrata din Romania pentru ca nu am facut ceea ce se cere acolo insa am muncit cinstit si experienta de acolo m-a ajutat mult aici insa tu nu recunosti ca ai plecat frustrat de aici. Daca iti era bine nu plecai. Eu am ales sa nu plec din Romania cind am avut posibilitatea pentru ca mi-am iubit tara. Si dupa citiva ani de munca in zadar am vazut ca de fapt locul meu nu e acolo.
    Poate romanii nu stiu dar in general numai oamenii frustrati pleaca de aici. Pe tine se citeste frustrarea la maxim. Tu poti tine discursuri al romanii de acolo insa noi cei de aici am vazut destui ca tine.

    Sa ne intoarcem in Romania la ce? Si cei din guvern au spus sa nu ne intoarcem ca si asa au somajul mare si ca nu avem la ce ne intoarce. Asta am vazut-o la stirile Antena1 acuma o saptamina doua. Stiu destui intorsi si le pare rau déjà rau dar ei nu va recunosc voua acolo.

    Vad ca nu ai spus nimica de spitalele si sistemul sanitar din Romania. De ce nu deschizi discutia asta te rog ca ca iti spun eu de te saturi. De ce nu spui de spagile din Romania? Acolo este vazut bine cine fura.

    Stii, m-am gindit ce spuneai tu de emigrantele romance cum ajung de la unul la altul si sincer cunosc si eu destule aici si mi se rupe inima pentru ele pentru ca sint folosite. Barbatii nu sint specializati aici pe “prospaturi”. Pur si simplu saracii nu sint in stare sa aiba si ei o femeie in America asta mare sau cum am mai specificat o femeie care deschide un pic ochii nu se uita la un prapadit ca el. Te-ai dus acolo inpoi sa poti face pe printul si sa schimbi femeile sau sa-ti inseli nevasta la maxim. Aici femeile care arata bine nu pun botul la asa ceva.

    Si daca eram poponar ce conta ca tot ai zis ca poate sint poponar? Si el tot om este ca sa-ti raspund la ce ai scris tu. Esti rasist cumva? Da sint o femeie si nu am nimica cu poponarii.

    Ii faci lasi pe cei care au plecat din tara. Dar tu ce ai fost? Daca erai aici bine mersi nu te mai intorceai dar esti doar un suflet pierdut care nu a reusit aici si spune ca albul e negru.Nu ai tu ce sa ne explici noua sa stii. 90% din Romanii de aici vor inapoi in Romania. Uite 10% poate din noi am reusit. Esti gelos pe noi? Si ce daca platim taxe si rate la casa? Ce, furam? Muncim cinstit si atita. Acolo trebuie sa dai spaga la toate lumea chiar si afacere sa ai. Ce tu nu platesti taxe sau spaga acolo? Ce te tot rupi in figuri? Tu chiar crezi ca noi nu tinem legatura cu familiile si prietenii nostrii?
    Eu cunosc oameni care au ajuns din nimica milionari pe propriile lor puteri. Si stau aici ca tara asta le-a dat ceva si i-a ajutat. De ce sa se intoarca intr-un loc care nici nu ii vrea?
    Un cunoscut care lucra pe tir a plecat in Romania ca sa-si poata purta si el costumele Prada si Gucci si acuma datoreaza milioane de dolari la banci acolo si a plecat de aici cu bani. A vrut sa fie cineva asa cum se vede ca si tu ai vrut.
    Ce aici nu puteti fi simpli si modesti? Si daca lucrezi la un birou poti veni foarte bine imbracat si aranjat asa cum fac eu si altii ca mine.
    Sa facem noi pt Romania ce? Se vede ca la guvern ii place sa primeasca banii de la noi-prin familii- si nu ne vrea inapoi. Nu e destul ca romanii primesc o groaza de bani de la noi? O viata avem si mie personal imi place viata care o am si sa lucrez 8 ore aici in loc de 12 in Romania. Nu-mi spui mie povestile de om frustrat.
    Vad ca nu spui nimica de ce faci tu in Romania la ora actuala. Eu am spus si ce am facut si ce fac acuma. Cine imi da mie lectii. Spune-ne si noua ce ai facut tu aici in America fara minciuni.
    Mie personal imi trebuie putin si nu-mi trebuie sa ma laud cum probabil faci tu acolo. Aici cu putin poti fi fericit, poti sa ai jobul care iti doresti, poti sa mergi in vacante chiar platind taxe si rate. Acolo esti un nimeni in drum daca nu ai bani.

    Apropo de “psihicul nostru turmentat” ce stii tu de noi ca sa ne faci asa? De ce esti gelos pe oamenii care o duc bine aici si au reusit? Pentru ca tu personal te-ai simtit un zero barat si ai plecat? Sa-ti fie rusine? Jignesti pe toata lumea, ai inceput cu femeile care vin si ele aici cum vin asa cum ai venit si tu de fapt, asa cum am venit si eu.
    Cred ca tu suferi foarte mult.
    Romania este frumoasa insa locul unora ca mine nu mai este acolo. Ce ai tu impotriva?
    Tu vezi ce frumos si simplu iti scriu eu si ce pus pe harta esti tu? Pentru ca eu sint un om simplu si modest iar tu uita-te cine esti.

  • Tot Alina March 11, 2010 at 10:12 pm

    Inca ceva. Vad ca tot american ai ramas daca folosesti cuvinte in engleza. De ce le mai folosesti si zici de noi care “chipurile” uitam romana?
    Si ai mai zis ceva ca iti disec toate paragrafele. Ai spus ca trebuie sa plecam, sa facem bani si sa ne intoarcem in tara pentru ca asa ai facut tu. De ce nu ai stat in tara sa faci bani? Daca esti asa meserias precum te lauzi de ce aveai nevoie sa pleci sa faci banii aia? Ai plecat pentru ca ai crezut ca e mai bine, nu te-ai gindit tu la tara si patriotism, te-ai gindit doar la bunul tau fund si atita. Daca iti era bine aici uitai tu ce patriot esti. Te-ai gindit doar la tine dar acuma te bati in piept cu pumnul . Stii cum e ca strugurii sint acrii daca nu poti ajunge la ei.
    Stiu destui patrioti care stau in tara si au stat tot timpul si s-au chinuit acolo. Cum te poti tu numi patriot cind tu ai “tradat” odata tara? Ai fugit de acolo, nu ti-a fost bine aici, ti-ai luat picioarele la spinare si ai fugit mincind pamintul.

    De ce sa iei banii altora sa-I folosesti in Romania cum zici tu? Foloseste-I pe aia de acolo. Noi trimitem bani de aici pentru ca ne ajutam parintii, restul au doua miini si doua picioare sa munceasca sau sa vina si ei aici sa se chinuie sa-si faca un rost.
    De ce nu ai fost tu bun de la inceput acolo sa faci bani acolo si sa nu trebuiasca sa pleci?
    raspunsul cu mintea turmentata si restul spune-le la altii. Da niste raspunsuri de om inteleginet ce te crezi bazat pe fapte reale nu pe ce crezi si injuri tu.

    • Urmuz Asachi March 12, 2010 at 3:58 pm

      Draga Alina,

      Nu pot decat sa-ti multumesc pentru patima pe care o pui in a-mi arata mie cat de mult “gresesc” in legatura cu romanasii care sclavagesc in State si pretutindeni in lume in loc sa vina si sa faca ceva pentru EI dar la EI in tara si nu in exil. Sincer, apreciez energia pe care o pui in raspunsurile astea :)
      Din pacate insa O DAI IN BARA RAU DE TOT!
      In primul rand folosesc uneori expresii in engleza pentru ca sunt educat in facultati (da, la plural!) in Statele Unite ale Americii, asa cum 99% din romanii de acolo nu prea sunt pentru ca au venit cu un singur scop acolo: sa dea la sapa pe dolari. Plus de asta, dupa ce o sa stai si tu acolo mai mult de 10 ani, o sa ai si tu voie sa folosesti expresii in engleza daca o sa consideri ca nu exista un echivalent in romana care sa exprime la fel de bine ceea ce vrei sa exprimi.
      Pe urma, referitor la “patima” cu care romancele poposite pe “taramul fagaduintei” iau toti barbatii la rand pe acolo pana se deprind ele cu viata in America: FRATE, LE PUN EU SA FIE CURVE?! Din raspunsurile tale rezulta clar ca asta se practica pe acolo si nu e vina mea. Daca eu am observat si scriu despre asta, e DREPTUL meu!
      In legatura cu de ce am plecat eu si de ce m-am intors etc, intrebarile de genul asta chiar sunt stupide din moment ce am posibilitatea a ma intoarce acolo cand vreau eu. Nu am “fugit” ca nu ma descurcam ci m-am intors temporar pentru ca intotdeauna mi-a placut aici, am avut o oportunitate sa stau mai mult decat alea 2 saptamani amarate cat primesti in State vacanta, am mancat mici si am baut bere Ursus si am zis “imi bag picioarele in el de exil-vreau sa stau o vreme in tara!” si asa am facut.
      Inainte sa plec am lucrat o vreme la un ziar pe aici si incercam cu pixul meu sa aduc la suprafata niste lucruri. Asta incerc si acum. Cert e ca nu voi avea niciodata o atitudine de “nu-mi pasa” si sa bag capul in nisip asa cum fac cei care au plecat in State si dupa 2 luni se considera “americani” si deci absolviti de “mizeria din tara”. Mizeria asta din Romania care nu neg ca exista si a existat si inainte si de care ai “fugit” tu, e provocata tot de romani si nu va dispare decat atunci cand romanii insisi o vor scoate la lumina si vor lupta ca ea sa fie eradicata. Uita-te la greci cum ies in strada, uita-te la americani cum se cearta la townhall meetinguri-numai la noi e liniste pentru ca romanul e prin natura lui, lash.
      E greu sa lupti pentru adevar si dreptate si chestii din astea misto cand nu ai resurse. Poti la un moment dat sa te indarjesti si cu pumnii stransi sa pleci in afara, sa strangi resursele de care ai nevoie dar sa nu uiti niciodata de ce ai plecat si ce ai lasat nerezolvat de unde ai plecat. Daca uiti asta, esti un roman lash!
      Lasitatea romanilor se transforma in “patriotism” fata de tara lor adoptiva atunci cand ajung pe cate undeva dar de fapt ei nu isi dau seama ca tot romani raman indiferent de cate pasapoarte straine au in buzunar.
      Evident cand ma refer la lashitatea unor romani, nu ma refer la TOTI romanii plecati afara. Unii chiar merita tot respectul pentru efortul pe care il fac in continuare sa ramana romani si tin legatura cu tara si cand au ocazia, ajuta cum pot.
      Majoritatea insa pica in faza asta in care esti tu acum in care sentimentul asta de Nova Patria ii orbeste si isi dezvolta artificial o ura fata de Romania sperand ca astfel se vor integra mai repede si mai bine acolo, ceea ce este GRESIT! Nu se vor “integra” niciodata altfel decat ca niste emigranti orice ar face si oricat de bine ar vorbi engleza.
      In alta ordine de idei, cred ca ar fi mai bine sa nu mai casti gura la tot ce ti se serveste in presa si la televiziunile din Romania pentru ca asa am facut si eu si aveam impresia ca aici oamenii vaneaza sobolani cu arcul pana am venit sa vad cu ochii mei si am constatat cat de mult au evoluat parti ale tarii asteia (si ma refer la oameni). Am gasit aici ceea ce lasasem in stadiul de samanta cand am plecat prin anii ’90 adica foarte multi tineri intelectuali, extrem de inteligenti, extrem de competenti care vor fi schimbul de maine al acestor oligarhi parveniti care trag astazi sforile din pacate prin Guvern si prin partide si prin presa si pe la TV. Vremea noastra bate la usa, asta ti-o promit ;)
      In alta ordine de idei, nu stiu in ce nenorocita de intreprindere ai lucrat tu cand erai in Romania dar eu cunosc medii de lucru incomparabil mai juste si mai productive decat ce am cunoscut in State. Daca ai fost tratata injust, de ce nu te-ai revoltat? De ce nu te-ai plans autoritatilor? Exista sute de cai de atac pentru asa ceva in Romania. Apropo, in State daca te duci sa te plangi de un abuz la munca, altul decat boala americanilor “hartuire sexuala” sau “discriminare rasiala”, daca sa zicem te da afara aiurea fara motiv, TI SE RADE IN NAS! In Romania dai in judecata si 80% din cazuri castiga. Angajatorul care a abuzat de tine iti plateste leafa din urma si mai e si obligat sa te reangajeze pe post. Ei? Cum ti se pare? Cred ca e ceva de supus la vot chiar si in State, ce zici?
      De ce nu ne povestesti tu noua (din experienta proprie sau din auzite de la prietene) cum e sa fii chelnarita sa zicem prin Chicago? Cate “propuneri” iti face patronul si daca nu accepti te da afara pe loc fara sa poti riposta undeva? De ce nu ne povestesti tu noua cum e sa fii dadaca in State ilegal si cate romance nu tac si Bend Over la “stapanul casei” doar ca sa nu-si piarda slujba si pe urma vin acas acu cateva sute de parai si se duc la mama la tara si le povestesc bietilor parinti ce viata buna e in State si cat de “cinstit” isi castiga ele painea acolo?
      De ce nu ne povestesti cate tinere au ajuns pe acolo prin Work and Travel, s-au lasat prostite de “povestile” frumoase ale ratatilor de romani de acolo si si-au batut joc de ani buni de facultate doar ca sa se trezeasca intr-o viata de semi-sclavie in State si, asa cum am mai mentionat, plimbate din pat in pat?
      In alta ordine de idei, ma faci sa rad in hohote cand incerci sa faci comparatie intre sistemul medical din State si asta din Romania. Ai avut vreodata vreo durere de masea in State sau vreo coroana de pus? Ai dat si tu cum am dat eu $1000 pe o plomba nenorocita? Una si mai tare: am un prieten care a fost internat in spitalul public din Chicago unde la sfarsit i sa inmanat un bill de cateva zeci de mii de dolari pentru doar o saptamana de spitalizare. Printre “items” era aspirina-$8 bucata! Sa fim seriosi…In Romania poate nu e chiar la nivelul din Vest la spital dar macar e ieftin. Uita-te la Sicko al lui Michael Moore si o sa te edifici si mai bine. Domnul Lazarescu e valabil pentru generatia care l-a votat pe Iliescu. Eu de cate ori am avut nevoie la doctor in Romania am avut numai experiente misto;s-au ocupat cu adevarat de mine.
      De ce nu recunosti ca te-ai saturat de rat-race si ai da orice sa te intorci in tara ta unde sa fii libera profesionista si intre prieteni?
      Stiu, nu mai plange. O sa-ti iei si tu actele si o sa ajungi inapoi aici (fara basini de americanca sa speram) si stii si tu ca asta iti doresti.
      Pa-pa si sa auzim de bine :)

  • alina March 14, 2010 at 5:45 pm

    Domunul Asachi,
    eu chiar am vazut ca aveti niste ceva talente jurnalistice si va multumesc pentru comentariul “mai dulce”. In primul rind aici cu jurnalistica e cam fix pix. Daca ai studii aici bravo tie insa cei 7 ani de acasa nu ti mai poate da nimeni.
    In primul rind poate am si eu cei 10 ani. Eu niciodata nu am sa spun ca nu sint romanca. Tara nu am cum sa o ajut eu. Nu fur de la unul sa dau la altul. Simplu.
    Inteprinderea in care am lucrat eu era “state of the art” ca sa folosesc si eu o expresie de aici care nu era nici macar romineasca. In America eu nu am vazut o companie mai bine pusa la punct decit cea din Romania. Toti care am lucrat acolo si sintem prin state sintem ingineri sau alte posturi mai mari. Ceilalti romani care au ars gazul prin Romania sau au studii sint pe la spart de ziduri si avut grija de copii. Sint si cei care nu au acte si nu au alte posibilitati sau fiecare cum se descurca.
    Mie si la prietenele mele nu ne-a cerut nimeni sa facem anumite compromisuri si unele sint de 20 de ani aici.In Romania mi s-a cerut de foarte multe ori si dacale faceam eram si eu pe la televiziune sa prezint stirile si sa apar prin ziare ca o fitoasa care nu am fost si nu am sa fiu niciodata.
    Da sint fete care saracele vin aici fara acte si se agata si ele de un idiot sau altul. Se vede ca tu numai fete din acestea ai cunoscut si poate ti-ai batut si tu joc de citeva ca altceva nu ai putut gasi.Imi pare rau de bietele fete. Bineinteles ca cunosc citeva insa sint fete de treaba si deja sint maritate cu americani ca au vazut romanii ce le fac.Majoritatea femeilor de aici sint femei ca lumea sau pe astea le cunosc eu mai mult. Insa mai auzi una alta si de pitipoance sau femei de care isi bate un roman ca tine joc si nu zici ca ea este de vina ci el doar profita de ea ca altfel nu se uita nimeni la el.
    Ceteatean sint de mult insa vezi probabil ca tu nu ai cunoscut oameni ca mine aici. Eu nu ma invirt in cercurile romanesti prea mult, nu am treaba cu bisericile romanesti, prefer sa ma duc la cele grecesti,etc. Asta nu inseamna ca nu am prieteni romani.
    Sistemul romanesc? Ma faci sa rid. Bineinteles ca merg la dentist dar eu platesc si asigurare. Merg la medici de atitia ani si platesc ceva bani dar am servici si asigurare.
    Romanul aici nu vrea sa plateasca de obicei asigurare. Aduna bani doar si nu are grija de ei sau se duc la spitalele de saraci pe banii celor ca mine. Stiu ce patesc parintii mei si ceialalti din familie acolo. Le da si radiografii false sa nu poata face o operatie in Romania pe gratis. Daca vrei un implant la un copil tr sa platesti zeci de mii de euro numai pe implant.
    Nu-mi spune tu mie ce este acolo. Daca copii se nasc cu probleme sint marginalizati si doctorii te scot pe usa. Eu am copii cu probleme in familie si doctorii nici macar nu se uita la ei nici macar la Bucuresti. Parintii mei trebuie sa mearga la citeva luni la spitale si platesc bani grei sa mearga acolo insa si asa nu au paturi libere si uneori suna cu lunile pina ii primesc.Crezi ca eu nu sufar pentru ei? Am mers cu ei in alt oras mare ca acolo unde stau nu sint 100 farmacii. Mama era fericita ca si-a gasit toate medicamentele dupa ce am pierdut 3 ore alergind la 8 farmacii care erau in diferite puncte ale orasului cu cineva care are masina ca ei nu au si nu sint in stare sa conduca. Tu imi spui mie de sistemul sanitar din Romania? Probabil nu ai mari probleme insa cind o sa le ai si nu ti le doresc sa-ti aduci aminte de mine. Eu am toate serviciile asigurate aici si nu merg la doctori romani.
    Ce imi spui tu mie vraji de ce e in Romania? Politic vorbind. Pai acolo e lupta pe ciolan si ajung oameni ca Gigi Becali unde ajung. Am si eu prieten sus pusi in Romania si imi spun cum se merge. Nu-mi vinde gogosi ca stiu de la surse.
    Ceea ce tu nu intelegi este ca noi locuim aici si poate iubim si America si Romania
    Nu vrem sa facem toti ca tine, sa ne intoarcem temporar ca aici nu sintem cineva si ne ducem in Romania sa dam noi lectii cine sintem. Stai tu acolo in Romania si fa tu pe desteptul.Cind oamenii cinstiti o sa conduca tara noastra atunci mai vorbim.
    Eu nu astept sa ma intorc acolo.Locul meu e aici dar voi vizita mereu Romania cu placere. Prefer sa fiu om liber, sa ma plimb in lume, sa am case chiar in rate, sa lucrez numai 8 ore si sa ma bucur si eu de viata ca in Romania eram scalv si inca cite mii ca mine care lucram acolo.
    Amintirile mele placute se opresc dupa facultate si gata.
    Stai tu acolo temporar unde esti. Dupa cite vad tu esti un om fara tara.Nici acolo nu e locul tau dar nici aici. Stai tu cu berea ta Ursus ca eu nu beau deloc. Mititei sint si aici.
    De ce sa mai te intorci aici? sa mai faci un ban spargind un perete ca acolo nu ai bani?
    Ai fete pe gratis acolo nu mai trebuie aici sa vii sa astepti pentru prospaturi ca sa nu te masturbezi aici sau sa platesti citiva dolari la o negresa.

    • Urmuz Asachi March 15, 2010 at 4:41 pm

      Draga Alina,

      Tu ai mari probleme psihice fata mea. E clar, ti-a ars tara aia creierii pentru ca vezi tu, America nu e pentru cei slabi si fara acte. America te ia si te beleste de nu te vezi si ajungi asa ca tine in negare si inversunata pe toata lumea.
      Eu iti recomand 2 chestii urgente:unu, ia-ti bilet de Romania (sau macar o vacanta scurta) si doi,GET SOME DICK!

  • Alina March 15, 2010 at 8:41 pm

    Cred ca America ti-a ars tie creierii. America nu este pentru cei slabi si fara acte insa daca nu ai acte si esti puternic le poti lua si merge inainte si stii ca sint destui aici. Eu nu ma incadrez in nici o categorie. America e o jungla la inceput si daca nu esti tare sa rezisti cazi psihic.

    Dezamagita sint pe cei care nu apreciaza tara asta deloc asa cum esti tu. Veniti aici cu tot felul de vise si cind vedeti ca e de munca va vaitati de nu mai puteti si spuneti ca vai ce rau e aici si ce printi erati in Romania pe 2 lei si va luati 3 boarfe si banii adunati la ciorapi si va intoarceti in Romania.
    Cei ca mine isi iubesc patria pentru ca acolo au crescut insa prefera sa locuiasca aici pentru ca le place. Ce nu-ti place tie? Nu vezi ca va mor oamenii acolo de la prea multa munca? Si eu eram una din persoanele care lucrau 12-14-16 ore pe zi. Daca iti spun care e treaba acolo cu sistemul medical spui ca am probleme psihice. Ma rog.
    Fiecaruia ii este bine acolo unde ii e locul insa tu nu ti-ai vazut locul si ai inceput sa iti bati gura de ce fac romincele aici sau ce e America cind tu insuti suferi ca nu ai reusit si tu ca cei citiva care reusesc aici.
    Eu nu ii judec pe cei care se intorc, eu ii inteleg si in general cam toti cei care s-au intors vor sa vina aici. Asta din cei pe care ii cunosc. II judec pe cei care dau asa din gura ca sa se afle in treaba cind ei sint niste oameni care au dat chix aici.
    Una e cind pleci la pensie de aici si una cind pleci ca munca e grea.
    Nu stiu care din noi are probleme psihice pentru ca in general probleme au cei carora nu le place aici. Toata lumea munceste aici si incepe de la greu in general asa cum si eu am inceput.
    Daca eu iti spun ca o duc bine si sint fericita si mai cunosc destui ca mine de ce imi spui tu mie ca am probleme sau sint inversunata?
    Mersi de sfaturi foarte mult, esti foarte dragutz sa-mi porti de grija. In ceea ce priveste Romania chiar mi-am luat bilet sa-mi vizitez familia si prietenii. In ceea ce priveste cel de-al doilea sfat tine-l pentru tine. Nu-mi purta tu de grija ca nu e cazul.
    Tu ai spus ce fac emigrantele romance aici in America eu ti-am spus de fapt cum incepe emigrantul roman in America ca nu se uita nimeni la el si face si el treaba cu negresele sau isi creeaza placere singur.
    Stii ce nu-mi place? Ca merg in Romania si intilnesc oameni care imi spun ca aici e tare rau pentru ca au avut profesori la universitate sau colegi sau prieteni care le-au spus ce rau e aici si sa nu vina niciodata pentru ca e cumplit. Asta nu inteleg.
    Altii imi spun ca eu de fapt poate fac curatenie aici sau cine stie ce si chiar cind le dau cartea de vizita se uita ciudat.Si daca faceam curat nu imi e era rusine sa recunosc. Am facut si eu la vremea mea si sint mindra ca am facut. Munca nu e rusinoasa deloc, nici nu conteaza ce muncesti de fapt.
    Oameni ca tine se duc in Romania si mint sau li se pare lor ca spun adevarul. Se duc toti si spun ca au lucrat pe la NASA nu spun ca au spart pereti pe aici. Romanii fac imprumuturi pe aici si ei isi cumpara de la un dolar lucruri numai ca sa poata veni acolo sa se laude. Oameni ca mine pot veni acolo sa mearga cu autobuzul sau trenul si sa nu plateasca mese la prieteni insa prietenii sint cei care apreciaza ca te vad. Romanii trebuie sa inteleaga ca aici nu e paradisul si ca si noi muncim insa se duc altii si arunca cu bani si romanul care nu a iesit din tara crede ca asa e peste tot. Si in USA si Spania,etc.
    Tu mai stai acolo temporar si mai tinjeste dupa ceva care nu mai exista. In viata poti fi fericit cu foarte putin. Am auzit destule BS-uri pe aici de la romani si alte nationalitati. Eu am o vorba “nu-ti place aici, du-te inapoi in tara ta”. Prea putini se duc.

  • Alina March 15, 2010 at 8:56 pm

    Inca ceva. I-ai scris la fatuca de acolo de unde ai locuit si tu sa mearga in Romania de doua ori pe an. Aici daca un servici cit de cit bun nu ai mai mult de 2-3 saptamini pe an concediu si nu ai cum sa mergi in Romania. Concluzia este ca tu nu ai avut un servici foarte bun.
    Numai cei care nu au rate si au nu stiu ce servicii amarite pot sa-si permita sa mearga de doua ori in Romania sau cei care au foarte multi bani. Aici cind ai rate multe, mai ai si familie nu mergi asa la orice ora sa stai cite o luna.Toti pe care eu personal i-am vazut sa vina de doua ori pe ani sint vai de capul lor aici, si-au pierdut casele sau sint pe cale sa le piarda.Cum sa pleci de aici 2 luni asa de capul tau? Poate tu nu ai avut familie.
    De ce sa vina fata aia in Romania de doua ori pe an? Sint atitea locuri de vazut in lumea asta. Poti sa-ti aduci parintii sa viziteze si ei si sa vada ceva deosebit. Una e cind ii aduci intr-un loc frumos si curat si ii plimbi, etc si alta e sa-i duci pe coclauri unde nu au ce sa faca.
    Pentru ce sa mearga fata aia in Romania daca are si altele de facut? Noi aici mergem mai rar in Romania pentru ca vrem sa vedem si alte locuri.
    Pe mine doar dorul de familie ma trimite acolo. Probabil cind parintii nu o sa mai fie o sa merg mai rar si eventual sa vina ceilalti aici in vizita.

  • At a glance March 15, 2010 at 9:49 pm

    ….draga U.A….am un singur cuvant pt tine…LOSER…Daca ai fii avut creier si ai fii fost un om muncitor, ai fii realizat multe aici (in US)…Degeaba te lauzi cu facultatile tale…..mai ai de invatat la capitolul “Educatie”…Poate ca esti “prost in pat”, baiete…de aia te-au lasat toate femeile, nu le mai blama pe ele….”To work”, Michelangelo….mai ai de invatat.

    • Urmuz Asachi March 16, 2010 at 11:19 am

      At a glance, stii, pe blogul asta e o singura regula la postat: GRAMATICA CORECTA A LIMBILOR IN CARE POSTEZI! Macar daca esti atat de taran/taranca sa nu stii cum se foloseste verbul “a fi”, nu mai posta. Numai ca sa demonstrez un punct de vedere, nu ca sa te invat pe tine gramatica pentru ca stiu ca NU voi reusi: ‘a fi’ se foloseste cu doi de ‘i’ numai la imperativ sau ca substantiv la plural…

  • At a glance March 16, 2010 at 4:08 pm

    …scumpete mica..UA…a fii “taran” in Romania…daca te dai asa de tare…e o mandrie…Parintii nostri au fost tarani, bunicii tai au fost tarani si erau mandri de asta….faptul ca tu il folosesti ca jignire si in jargon…demonstreaza inca odata ca nu te ajuta deloc diplomele pe care ti le-ai capatat probabil in Era Comunista cu pile si cu carnetul mandru de Partid…Inca odata iti spun…esti un LOSER…atat in Romania cat si in US…Apropo…ce-ar “fii” sa-ti faci sederea in Romania Mioritca “definitiva”…ar “fii” un nebun mai putin pe teritoriul Statelor Unite…hai te rog…fa tu asta pt romanii “frustrati” si “”nestiutitori” de aici…iubire mica…

    • Urmuz Asachi March 17, 2010 at 10:22 am

      At a glance -Tu faci parte din categoria “partzar prost si incapatzanat” si vad ca nici nu urmaresti atent ce s-a postat inainte ca sa mazgalesti si tu pe aici macar la subiect asa ca prietene, iti dau un sfat: impusca-te!

  • alina March 16, 2010 at 5:34 pm

    Hei,
    “At a Glance” esti un barbat sau o femeie? Daca esti barbat esti cumva cu alta orientare ca se pare ca unii sint rasisti pe aici?
    Ai dreptate cu taranii. Mai mult sau mai putin toti ne tragem din tarani. Si noua nu ne e rusine sa recunoastem. Bunicii mei au fost tarani chiar de parintii mei au avut studii. Sintem niste tarani din Romania si nu ne este rusine sa recunoastem. Studiile nu ne schimba.
    Eu nu cred ca el are studii pe aici pentru ca daca avea studii nu zicea de fatuca aia ca nu-si permita sa mearga de doua ori pe an cite o luna de fiecare data in Romania. Aici un om cu studii care lucreaza cinstit nu isi poate lua 2 luni de vacanta, numai daca are firma lui insa daca domnul cu pricina avea firma lui si ii mergea bine nu pleca de aici.
    Mi-a zis de spitalul de aici public ca a primit sa plateasca o groaza de bani cred ca era vorba de el. Nu vreau sa mai recitesc ca am si de lucru la servici. Apropo Domnul Asachi dupa ce ca lucram 8 ore mai ne uitam si pe net, mai vorbim si cu familiile nu sa muncim sa murim ca in Romania.
    In primul rind la spitalele publice de saraci aici nu platesti nimica pentru ca platesc fraierii de noi. Daca ai avea asigurare ai plati poate 1000-1500 mai mult sau mai putin depinde de asigurare daca e urgenta. Daca ai avea si asigurare dentala ti-ar plati asigurarea ceva.
    Daca te duci la urgente la orice spital fara asigurare normal ca trebuie platit. Insa romanul nostru in loc sa plateasca si el acolo 200-300 pe luna sa aiba asigurare el pune banul la ciorap ca sa mearga el in Romania de doua ori pe an sa se laude ce tare este. Rusine.
    Se vede ca nu ai vrut decit sa faci bani, ai tras sistemul cit ai putut in piept pe banii nostrii si acuma injuri America.
    Ride de fata aia ca nu a facut decit o biata scoala de asistenti sau ce a facut ea. Si daca a facut scoala aceea bravo ei. Nu sintem toti figuranti ca domnul. Fiecare munceste aici. Un asistent dentar chiar cistiga bine.
    Problema este nu ce lucrezi aici sau ce scoli ai, problema este doar ca unii sint nefericiti si sar pe altii nevinovati. Ce conteaza ce lucrezi aici sau ce studii ai la urma urmei?
    Oamenii care au venit aici numai ca sa faca bani si sa traga sistemul in piept sint nefericiti in sufletul lor. Trag sistemul in piept cit pot si asteapta pentru prospaturi din Romania ca sa nu le ia si lor un Cicco, sa le minta ca sa profite de ele si ei sa adune banii la ciorap.O femeie aici si draguta si cu servic bun nu sta de vorba cu un prapadit indiferent cite studii ai. Chiar si o rominca care e de mult timp nu s emai uita la el. Fata asteapta diamante si cadouri si vacante nu Cico amarit si uite asa zice romanul ca la femeie I se urca la cap.

    Ce mai zici Domnul Asachi? Bagi capul in pamint ca strutul? Noi sintem simpli si modesti si facem si noi citiva dolari care ne fac fericiti. Intreb inca o data.Ce ai cu noi?

  • Romanul din Chicago March 17, 2010 at 12:04 am

    Auzi Alina, tu esti plictisita rau la munca vad. Omu’ are dreptate la ce a scris de moldoveanca aia si tu esti se pare o frustrata nef***-ta. Viata in Romania si Europa in general nu se compara cu sclavageala de aici dar asta ramane la aprecierea fiecaruia oricum. Tu esti oricum vai de capul tau daca stai si scrii pe bloguri in loc sa-ti vezi de viata ta. Daca totusi esti dornica de ceva actiune, cand ne vedem si noi prin Jedinka ceva? :)

    • Radu B. April 29, 2011 at 11:07 pm

      ce importanta are ca fata aia e moldoveanca?eu sunt iesean, deci cat se poate de moldovean, si totusi respect pe toata lumea, nu insel si nu fur, muncesc de-mi sar capacele ca sotia mea (care e americanca si nu romanca) sa stea acasa sa aiba grija de copil, fac compromisuri nenumarate pentru binele familiei mele, si tin la mana de prieteni (romani, filipinezi, mexicani, americani) pe care ii am.cat despre prostia asta a voastra, “e moldoveanca”, vreau sa va zic ca din punctul meu de vedere, tinand cont de oamenii din jurul meu, cei mai mari parsivi sunt, sa zicem, ardelenii (asta daca tin cont de niste experiente mai putin placute).depinde de comunitatea in care te invarti. dar, daca am invatat ceva de cand sunt aici, e ca romanii sunt romani, nu conteaza zona din care vin.am prieteni din Cluj, Timisoara, Bucuresti, Suceava, Satu Mare, Craiova…de peste tot din tara, si NIMANUI nu ii pasa.aici suntem romani, nu moldoveni, ardeleni, munteni etc etc.asta aveti voi de invatat in Romania.va cacati pe voi ca sunteti patrioti, ca muriti de foame, dar muriti de foame in tara voastra, si totusi va macina astfel de frustrari.fiecare e liber sa aleaga ce vrea sa faca in viata.daca tu, stimate domn Asachi, ai considerat ca America nu e de tine, bine ai facut, daca eu si Alina si oricare alt roman am hotarat ca aici sa ne facem viitorul, e alegerea noastra si nu vad de ce trebuie sa ne judecati voi?

    • Urmuz Asachi April 30, 2011 at 11:35 am

      Deci tu vrei respect ca “moldovean care muncesta ca sa stea americanca acasa”, dar jignesti ardelenii si-i faci parsivi…Foarte tare!

    • Radu B. May 3, 2011 at 3:43 am

      1. prefer sa stea “americanca” acasa si sa ne creasca copilul decat sa il las pe la cresa sau cine stie ce strain.cea mai buna educatie o poate primi doar de la parinti.din comentariile dumneavoastra imi dau seama ca nu aveti de unde sa stiti ce e aia educatie…iar de cei sapte ani de acasa putem sa si uitam…
      2. “ardelenii” era un exemplu…am intalnit romani muncitori din toate colturile tarii, cum, de altfel am intalnit si romani plini de ifose si impresii…zona din care venim nu ar trebui sa conteze. ce diferenta face ca eu sunt moldovean si tu bucurestean? tot romani suntem…nu am intalnit alta natie care sa fie atat de batuta in cap incat sa se certe pe regiuni…am in jurul meu foarte multi mexicani si filipinezi…aia nu se cearta pe asemenea rahaturi.sunt mandri de originile lor si tot timpul sunt uniti…
      dumneata ai citit comentariul meu si ai inteleses exact cum a trebuit ca sa poti sa contrezi.citeste tot comentariul poate ai sa intelegi cate ceva…daca nu ai sa intelegi inseamna ca ori esti rau intentionat si pus pe harta, ori mai mult de atat nu poti…pacat de tine ca iti dai aere de baiat destept…

    • Urmuz Asachi May 3, 2011 at 9:43 am

      Auzi moldovene, ai fost vreodata in Georgia dupa ce ai stat in New York vreo 7-8 ani? Eu am fost. Am intrat sa-mi iau tigari si mi s-a spus ca nu servesc “nordisti”! Mi-a cazut fatza, mi-am luat-o de pe jos si-am iesit pe usa afara. Asadar ti s-a mai erodat o afirmatie gratuita. Cat despre americanca casnica care-ti “Educa” tie copilul….sper doar sa nu ajunga copilul meu la aceeasi scoala cu al tau ca sa nu-si strice anturajul. In rest, tine-o tot asa cu basinile de “american” cu acte luate datorita nevestii, suna-l si pe William Branza ala si reasigura-l de stima ta si mai lasa-ne pe noi astia care nu ne ascundem dupa fustele nevestii si mai stim si noi cu ce se mananca tara aia.

    • Radu B. May 5, 2011 at 10:24 am

      tare prost mai esti atot-stiutorule.traiesti intr-o lume mica si neagra, pe care ti-o imaginezi a fi perfecta doar ca sa nu vrei mai mult de la tine sau cei din jur.zi-ne sincer, de ce atata ura pentru romanii plecati din tara?de ce toti romanii din America sunt “…” (completeaza cu ce vrei tu)?te roade ciuda?ai venit cu maica-ta sau nevasta-ta aici si ti le-au luat romanii la “impartit”?sau au plecat ele sa vada ce gust au romanii de aici?chiar asa de greu e traiesti intr-o societate organizata?sa faci un ban cinstit din munca?
      esti un om trist si singur…te lauzi ca te-ai intors in Romania dupa ani si ani, si mananci rahat despre tara asta si oamenii care locuiesc aici, incercand sa te minti singur si sa ne minti pe noi, cei care citim, despre adevaratele motive ale plecarii.cu mentalitatea ta nici nu ma mir ca nu te-ai putut integra aici…

      PS1: copiii mei vor primi o educatie cum tu si tot neamul tau nu ati avut parte…nu le purta tu de grija..
      PS2: esti un ipocrit…in multe din postarile de pe blog folosesti termeni “americani” (ca e greu de zis in romana), desi in textul de mai sus scrii despre cum altii uita limba…sau, te lauzi cum ti-ai achizitionat nu stiu ce rahat din USA…
      PS3: poate ai facut-o intentionat sau mai mult ca sigur din prostie, dar acest post ti-a adus mai multi visitatori si comentarii decat toate celelalte la un loc…probabil cea mai mare realizare din viata ta in ultimii ani…

      Un sfat prietenesc…stai inchis in casa, nu deschide usa si nu-ti plimba mucii prin multime.

      Concluzia mea: esti un sfertodoct, figurant da Bucale, om lipsit de perspectiva, de vointa sau orice urma de respect pentru propria persoana sau cei din jur.
      Din Frumoasa Moldova iti transmit un sincer HAI SICTIR, si de la toti romanii din America un si mai sincer……nici nu meriti sa te injur…m-as cobora la nivelul tau si nu merita…

    • Urmuz Asachi May 5, 2011 at 10:32 am

      Faptul ca incerci atata patima sa ma “jignesti” in legatura cu familia asa cum o percepi tu, demonstreaza clar ca ai frustrari proprii de natura asta si e si mai clar ca probabil de nevasta-ta s-a tras pe acolo la greu (ceea ce e si normal-te-au mirosit romanii ca esti moldovean prost si te-au facut cand erai plecat la zugravit!).

  • At a glance March 17, 2010 at 5:41 pm

    ….LOSER….LOSER…LOSER….tot in blocul ala gri si urat din Ferentari stai ?!…ala ma de ti l-a lasat tatal tau, ca tu oricum nu esti in stare sa cumperi ceva pe banii tai…:)

    • Urmuz Asachi March 18, 2010 at 2:08 pm

      At a glance: Auzi panaramo (masculina sau feminina), viata la bloc in Romania e mult mai ieftina si mai eficienta decat aia in cutii de carton din State unde stati cate 10 ca sobolanii si va mananca gandacii. Nu am zis ca stau la bloc dar iti spun asa, pentru informarea ta de om scarbavnic si ofticos ca in Bucuresti cel putin n-am mai vazut picior de gandac sau de sobolan. In State insa colcaie de nu stii ce. O sa mori acolo de ciuma bubonica fraiere! Vina naibii in Romania sa nu mai traiesti ca un gunoi emigrant ce esti si poate iti mai trece urma pe toti si pe toate :)

    • Radu B. April 29, 2011 at 11:50 pm

      Domnule asachi…comentariul asta arata cat de limitat esti…incepe sa imi para rau pentru tine…

  • alina March 17, 2010 at 6:24 pm

    Domnu
    “Roman la Chicago” ai ceva acte pe aici sau esti un loser?
    Esti sclav aici ca nu te chinui sa faci ceva mai mult decit faci la ora asta. Eu am muncit suficient in Romania si pt mine aici este mult mai bine.
    Stai linistit am destula actiune in viata mea, eu nu scriu decit de la servici pe blogul asta. Acasa am altele de facut.
    Ori si tu esti invidios ca alti romani pot lucra si 8 ore, pot face si bani pot sta si pe messenger si pe bloguri. Pot fi apreciati si la servici, pot sa se si plimbe, de fapt pot fi si fericiti aici. Afla ca se poate si asta. Si am vazut si alti romani “fericiti”. Ideea este doar sa vrei si sa lupti si sa fii puternic. Daca nu ai acte nu are rost sa dicutam ca este alta poveste. Fiecare isi plateste aici pretul actelor nimeni nu a venit la bine indifferent cum a venit.
    Nu stiu ce inseamna Jedinca si nici nu ma intereseaza. Iar cu actiunile tale poate astepti vreo prospatura ceva din Romania sau nu uita de chestia cu masturbarea ca poate te ajuta.
    Cu N**-ta asa faceti voi cind o femeie zice ce nu va place voua.UIta-te la gunoiul din ochiul tau inainte de a te uita la altul. Sint bine unde sint don’t worry. Oare ai citit ca eu sint fericita? Asta include mai multe.
    Eu iubesc tara asta si probabil ca de aceea am ajuns sa pot fi fericita. Nimica nu e perfect dar pardon, Romania mai are mult de lucrat pina ajunge la nivelul acesta. Aia nu inseamna ca nu sint si romanca domnule.
    Stii care e faza? M-am saturat sa aud pe majoritatea romanilor de prin America cit de naspa este in America si ce naspa sint americanii.
    Veniti aici numa sa faceti bani prin tot felul de joburi si nu vreti sa faceti mai multe ca sint si oameni care si-au facut firme mari de constructii etc, realizati dupa citiva ani ca nu ati facut nimica si va vaitati dar aveti bani la ciorap si plecati inapoi spunind ca ce rau este aici.
    Am si eu prieteni care imi spun asta insa sint prietenii mei si ii respect insa ei stiu cam ce gindesc eu. Fiecare face cum vrea.
    Am citit articolul respectiv de care a scris Asachi si doar intr-o privinta sint de accord cu el ca tipa respectiva nu trebuia sa zica ca ii e rusine ca s-a nascut in Romania. Probabil a venit de foarte tinara aici si s-a integrat numa intre americani.

    • Român din România November 11, 2010 at 5:17 pm

      B??? ia hai ?i la gar? cu voi, ce ciori sp?l?cite… Alinoo tac?-?i fleanca aia o dat? c? te contrazici în discu?ii, e?ti vai de tine da prostu pân? nu e fudul, nu e prost destul. Te iei de mân? cu ceilal?i si v? duce?i cu pluta nene. To?i v? da?i a?a rotunzi c? suge?i pul? american?. Demni de mil?.

  • At a glance March 17, 2010 at 6:52 pm

    Aloo…Chicago…te-ai pierdut in tranzitie? …daca ai lucra la o companie buna aici, ai stii ca ca ai break time la anumite ore lucrate…..si fiecare isi foloseste minutele cum vrea….unii se plimba pe afara…altii scriu pe bloguri….tu probabil esti inca incorsetat in anumite obiceiuri…Lasa oamenii in pace… Tu ce cauti pe aici? :)

  • alina March 17, 2010 at 8:51 pm

    “At a glance” nu-ti fa griji ca el nu stie cum e aici la birou. Se pare ca si tu lucrezi tot la birou.
    El saracul de fapt isi cauta o fata de actiune ca din pacate sau din fericire nimeni nu-l baga in seama. I se pare foarte ciudat ca cineva sa-si piarda timpul pe bloguri in loc sa fie intr-o actiune cu el.
    Nimeni nu te vrea. Nu plinge. Du-te inapoi in tara.

  • At a glance March 18, 2010 at 4:47 pm

    …daca tu ai vazut gandaci in US inseamna ca ai dus-o rau de tot fratioare….Unde locuiesc eu…vad oceanul de la fereastra si lumea e fericita……Nu mai sunt gandaci in Bucuresti ?!!!!….Ai luat-o pe aratura …..iti creezi tu o lume idilica in camaruta ta 3/2, te uiti la OTV si dai replici de 3 ron…. Scumpete…chiar incepe sa mi se faca mila de tine….:))
    Daca in US te-ai uitat doar la FOX, cred si eu ca ai venit poate “om” dar ai plecat “dobitoc” de aici….America inseamna mai mult: PBS, Grand Canyon,Yellowstone National Park, Rocky Mountains National Park, California,Florida, Mount Rushmore – orasele mici din Vest. Habar n-ai ce inseamna America,baiete. Ai crezut ca aici vii, tragi tunuri si fuguta la Romanica….N-ai incercat sa iesi din apartamentul imbacsit in care ai trait. Cel mai rau e vorbesti prostii pe bloguri si lumea te crede.
    NU CREDETI CE A SCRIS ACEASTA PERSOANA – asta o scriu pt altii, nu pt tine, ca tu oricum esti un pierdut.
    Daca muncesti cinstit, daca esti OM – realizezi multe in tara asta.
    Faptul ca tu denigrezi o tara care te-a primit,poate ti-a dat si o cetatenie,e lucrul cel mai grav. Iti denigrezi TARA. Si in felul acesta iti denigrezi propria patrie in care te-ai nascut, ca tu venind aici,ai reprezentat TARA TA NATIVA.
    RUSINE,RUSINE…..
    Nu meriti nici Romania si nici America…eu zic sa te duci in Afganistan…e mai bine acolo..:)))

    • Urmuz Asachi March 18, 2010 at 5:01 pm

      Asta e ultima replica pe care ti-o mai dau pardafule: unde vezi tu ca eu denigrez America? Nu. N-ai inteles pentru ca esti un bou! Eu scriu despre conditiile in care traiesc romanii basinosi ca tine. E o diferenta.

  • At a glance March 18, 2010 at 5:07 pm

    ….Nimic mai neadevarat…..sunt o gramada de romani cu slujbe bune,cu case, cu o viata normala pe care tu nu ai avut-o pt ca nu ai fost in stare sa ti-o faci…..oricum ramai un mare LOSER….Nu te mai intoarce aici…
    …si apoi…ce este asa de rau in a fii “bou”….ma simt chiar magulit cu aceasta comparatie…Daca stai sa te gandesti…”boul” munceste…este apreciat de stapani…pe cand un “dobitoc”….nu are leac… :)

  • alina March 18, 2010 at 7:05 pm

    Imi pare foarte rau sa citesc ceea ce am citit.
    In primul rind 10 sau mai putin stai cind vii in America in casa/camera iar dupa aceea te muti. Sint oameni care au venit si au stat singuri intr-o camera depinde fiecare cum se descurca. Sint atitea oferte acuma pe internet si mai ales pentru romanii nou veniti. Domnule Asachi daca ai stat aici 10-15 ani cu 10 in camera la sobolani atunci ai o mare problema. Daca ai rabdat ca sa pui bani la ciorap atunci nu uita de treaba cu a te duce la un dolar sa-ti cumperi lucruri si nu uita de treaba cu asigurarea medicala. Sint atitia oamnei fara acte care stau in locuri bune sau care si-au cumparat case. Insa sint multi care rabda aici ca niste ciini si stau ca sobolanii ca sa faca bani sa mearga in Romania sau sa trimita la romanii de acolo sa duca o viata foarte buna,etc.
    Oamenii care vin hotariti sa faca ceva nu stau in conditiile astea. Poate stau la inceput dar dupa aceea se muta. Sa stii ca cunosc pesonal un om care a stat in conditiile respective si acuma este milionar aici insa se duce la o adica si pune si el mina si remodeleaza cu mina lui case.Este un om simplu si nu se lauda niciodata. El si familia lui sint foarte simpli. Nici nu ai stii ca sint milionari daca i-ai vedea. Si ei au aceiasi parere ca mine despre romanii de aici de aceea nici ei nu au prea multi prieteni romani.
    Eu nu am stat in conditiile acelea si nici nu voi sta.. Cei care doar vor sa traga sistemul in piept isi gasesc cele mai nenorocite locuri ca sint ieftine si isi string banutul la ciorap sa mearga in Romania sa spuna ca au lucrat la NASA si nu le-a placut in Romania. Majoritatea asa faceti si eu am auzit destule povesti din Romania.
    Daca muncesti aici cinstit iti poti permite sa ai o casa buna fara gindaci. Daca ii ai este problema ta ca nu ai grija de casa. Nici unul din prietenii mei nu au gindaci, simplu. Auzi de cazuri de loseri care isi cumpara apartamente sa le inchirieze sau sa stea in ele insa e treaba lor ca le cumpara si nu baga bani in ele. Daca bagi un ban in casa nu ai de ce saai gindaci. Trebuie doar sa platesti o companie sa te scapa de ei insa daca nu vrei sa platesti atunci stai cu gindacul si uita-te la el.
    Trecem la Bucuresti. Eu am multi membrii ai familiei acolo si prieteni. Nu sint geamuri la usile la intrare din blocuri. Blocurile arata cumplit si e vorba de blocurile de pe linga punctele importante ale Bucurestiului. Nici nu vorbim de Ferentari. Intri seara in lift, te poate te ataca cineva. Te uci cu prea multe bagaje in lift ti se spune sa ai grija sa nu se opreasca liftul sau sa cada de la etajul 9. Te duci intr-un apartament remodelat dupa revista vorba vine si faci o baie si faci inundatie in casa ca gazda a uitat sa-ti spuna sa dai drumul la apa cite putin. Iti e rusine sa spui ca Bucurestiul e capital europeana. Te duci in centru si vezi citeva blocuri frumoase insa cind te uiti in spatele lor e jale.
    Mie prietenii mi s evaita de lucrurile astea si stau in locuri bune din bucuresti si au bani sa remodeleze dar ce faci cu instalatiile sau lifturile sau asociatia de locatari care face ce face? Fura si aia de rup locul din bani si dispar cu banii,etc.

    Stam noi aici dar sintem bine informati. Acuma nu traim in Romania insa si cind mergi in vizita poti vedea ce e acolo. Avem si noi familii acolo.
    In America este o viata buna daca stii sa ti-o faci si este comfortul pe care in Romania nici pe la cei mai bogati nu-l gasesti. Mie imi place comfortul chiar daca ma costa insa o viata am.

    Este o vorba la noi la romani “cum iti asterni asa dormi”.

  • At a glance March 18, 2010 at 8:02 pm

    …bine spus “alina”…
    …apropo…domnu’ cu facultati…pot sa-ti fac o sugestie ?! Cand vii in US si o sa intalnesti “gandacii ” aia rai de America…ia o fiola de “Regent” de la farmacia pt animale din Romania, o sa te ajute… :)
    Dar mai bine stai acolo…nu ai tu fata de America.
    Vezi ce de treaba sunt…incerc sa te ajut.. :)

  • monica April 22, 2010 at 1:53 am

    Buna Alina, as vrea sa iau legatura cu tine, te rog. Multumesc!

    • Urmuz Asachi April 22, 2010 at 9:05 am

      Aici nu e site de dating pentru lesbiene…Daca totusi o iubesti pe Alina si vrei sa fie a ta, de ce nu iti publici si o adresa de e-mail ceva?

  • alina April 28, 2010 at 9:26 pm

    Monica,
    Nu am mai deschis pagina asta de foarte mult timp. Lasa-mi o adresa de email. Sper sa nu fie tot o poanta de-a domnului Asachi.
    Domnule Asachi, Sincer imi pare rau sa-ti spun ca daca cineva e de acord cu altcineva nu e homosexual.
    Gaseste texte mai bune pentru un intelectual ca tine.

    • Urmuz Asachi April 28, 2010 at 11:17 pm

      @Monica,Alina: eu cred ca o sa va pun un widget de chat ceva sa aveti si voi cum sa va intalniti…Ceea ce nu inteleg este ca desi va cautati una pe alta disperate, nici una nu-si ia inima-n dinti sa-si posteze un e-mail unde sa o contacteze cealalta. Femei…

  • At a glance April 28, 2010 at 9:46 pm

    …de ce draga…iti place in 3 ? :) )

  • alina April 29, 2010 at 4:36 pm

    Nu cauta nimeni disperat pe nimeni.
    Eu am aflat informatii de la alti oameni “de bine” si daca cineva ma intreaba ceva serios de ce sa nu ajut cu o informatie?

    Domnu Asachi mai schimba discul cu glume proaste. Cred ca stai foarte prost la domeniul femei si vad ca esti tare frustrat .
    Iar cu “femei” ca asa fac ele te vezi doar un destept. De aia nu s-a uitat nimeni la tine pe aici si ai plecat acolo sa te lauzi ce tare esti tu si cine esti si sa abuzezi tu o femeie ca un mascul ce esti. Aici o femeie care sa arate si bine si sa aiba si acte si un job bun nu se uita la unu ca tine cu gindirea asta, poti sa fii tu cel mai smecher si meserias.
    Iar daca vrei sa-ti indeplinesti visele cu lesbiene pai acolo e orice posibil pe “Mocca”. Aici cam platesti.Nu mai scrie de asta ca esti ridicol.

    Mai ai servici prin Romania sau trebuie sa vii aici sa mai pui o caramida? Vad ca va merge foarte prost economia acum si romanii nu mai trimit bani din strainatate ca nu mai au saracii si nici aia ca tine care si-au adunat bani sa faca tara mai infloritoare si s-au intors acolo nu au scapat tara de la prabusire. Tot la greve sint unii dar sacul mai are si fund.

    Apropos,Ti-ai facut casa cu banii pe care i-ai facut aici la negru si nu ai platit taxe si cu banii pe care nu i-ai platit la asigurare si ai stat si ai chitaiit pe aici cumparind de la Aldi si un dolar ca sa te duci acolo de citeva ori pe an sa te lauzi cu cadouri de la un dolar, ca asa fac cam toti care merg des acolo. Oamenii seriosi au de platit rate la case, de mers in vacante, de tinut copii la scoala.

    Iar cu adresa de email de ce nu-ti faci tu publica adresa sa-ti scrie tie toata lumea?

    • Urmuz Asachi April 29, 2010 at 7:08 pm

      Cine e frustrata? :) Eu spuneam sa-ti publici adresa ca sa te poata contacta fata si sa nu mai stea sa incerce sa dea de tine prin mesaje pe blog. Dar uite asa, de amorul artei, am sa fac ceva pentru voi doua, iubaretele: am sa va instalez o sectiune de anunturi “classifieds” moka!

  • alina April 30, 2010 at 2:28 pm

    Recunosc, sunt o proasta si o isterica. Promit sa nu mai fac.

  • Cornwall May 6, 2010 at 3:28 pm

    Chiar credti ca interesaza pe cineva comentariile unei feministe refulate si frustrate emigrata la New York ? Unde traiti voi mai intelectualilor ? Poate nu in Romania,daca aveti chef de astfel de inscrisuri.
    Se cam vede ca nu aveti ce face , asa ca va transmit parerea lui Tutea despre filozofie : nu este altceva decit ONANIA MINTII ! Vedeti ca sinteti aproape,a voastra fiind si foarte ieftina.

  • alina May 10, 2010 at 4:50 pm

    Inca ceva pt cei ca Asachi si Cornwall. La fata aia din NY nici nu-i pasa de masculii de voi. Isi traieste viata si ii pasa de drumul ei nu de niste prapaditi. Fata a zis ce a vrut si ce a simtit. Nici macar nu e frustrata.Frustrati sinteti voi in America ca nu mai puteti fii barbatii fatali si aici stati cu botul pe labe.Feminista e fata aia? pai asa sint americancele aici si normal ca toate imigrantele. De fapt sint normale, nu mai sint romincele fraiere ca in Romania sa stea sa rabde ca asa se face din mosi stramosi.

  • alina May 10, 2010 at 5:33 pm

    scriem ce vrem…nene Cornwall…

  • Alina July 26, 2010 at 10:43 pm

    Nu stiu care si cum a scris in numele meu prin comentariile astea, nici nu mai conteaza.
    Vad ca a ramas un subiect mort.
    Domnule Asachi, am fost putin prin Romania si sincer nu vad ce m-ar face sa ma intorc acolo. Am intilnit multi din cei care au plecat de aici sau din alte tari si asa intre 4 ochi au recunoscut ca nu sint fericiti deloc acolo si le pare rau. TOTi au zis la fel.

    Acum putin timp o fiinta draga mi-a fost luat din familie la nici 34 de ani de un criminal ,om cu pile lasind copii si nevasta pe drumuri. Politia a luat marturii cu chiu cu vai batuti la cap de martori iar el si-a facut o iesire ca in filme spectaculoasa fiind in stare grava intr-o salvare fara nici macar o zgirietura sau problema dupa ce statuse 15-30 minute in picioare, dupa ce incercase sa traga de omul pe care l-a omorit, dupa ce scumpa lui nevasta tipa ca si-a uitat incarcatorul in masina.
    Sa nu uitam ca soferul acela este om important care se pregatea sa fie Prof la academie de politie.
    Vii tu Usachi si imi spui mie ce bine s-a schimbat in Romania. Poate cresti tu copii aia micuti din familia mea si poate le dai tu bani sa-si plateasca datoriile. Stii cum e dreptatea in Romania. Inexistenta.
    Stai tu acolo si hraneste-te cu iluzii ca eu prefer sa stau aici.Macar stiu ca daca cineva omoara pe cineva plateste intr-un fel sau altul nu iese basma curata.
    Vorbele sint usor de scos dar faptele vorbesc.
    iti dau cuvintul meu ca daca nu se rezolva eu imi ard pasaportul rominesc si te chem si pe tine daca vrei sa vii sa vezi. Este al doilea caz in familia mea si in primul caz era vb de fratele meu si el a scapat cu chiu cu vai, prin spitale . Vrei sa-ti spun ce a patit atunci tiganul ala? Nimica ca era fiu de bulibasa dar tata-su a murit in aceiasi zi.

    Ce ai schimbat tu care te-ai dus sa faci dreptate si sa pui osul sa ajuti tara? Nimica pentru ca tot sistemul e corupt. Vii tu sa-i faci familiei mele dreptate?
    Nu iti doresc sa treci tu acuma prin ce noi trecem.

    • Urmuz Asachi July 27, 2010 at 9:33 am

      Alina, tu se pare ca ai probleme mari fata mea :) (probleme SF care va sa zica sunt). Vezi tu, nu toata lumea prin Mioritica provine din famelie din-aia care locuieste in palat cu turnulete din inox…
      Arde-ti pasaportul si filmeaza, pune pe youtube si da link ca-l postez (Dar sa nu umbli cu vrajeli ca pasaport expirat, copie color etc, vreau sa se vada clar seria si data expirarii!)

  • Eufrosin July 27, 2010 at 3:06 pm

    Ah, e mortal schimbul si nu rezist sa tac:

    Cum s? fii un bun ro-merican, îndreptar practic

    http://eufrosin.wordpress.com/2010/07/25/cum-sa-fi-un-bun-ro-merican-indreptar-practic/

  • alina July 30, 2010 at 5:17 pm

    Vezi tu asachi, omul ala care a murit facea mai multi bani decit faci tu acuma insa avea si el datoriile lui. Nu era chiar un ciurli burli asa cum erai tu pe aici. Era un copil care a muncit si a facut singur in Romania fara pile si fara bani munciti la negru aici in America. Si tocmai un copil bun moare ca un ciine in Romania. Cine a ramas pe drumuri imi este foarte apropiat din familie asa ca taci din gura cu vrajile tale de Romania. Poate ii cresti tu copii la sotia lui.
    Da, am probleme cu nervii (insa ce ti-am scris eu nu e SF destept ce esti) cit vad cit sinteti de comunisti si de nenorociti acolo unii din voi. Cum se acopera dovezile, cum se minte la Tv pt cazul asta, cum politia a luat marturii doar asa ca facea lumea scandal, cum criminalii sint dusi in stare grava la spital cind ei nu au nici cea mai mica zgirietura.
    Ai scris ca prostul in numele meu si nu mi-ai postat comentarul cind l-am scris. Ai pus “sint o proasta” si ai folosit numele meu, bla bla , rizind si scarpinindu-te pe burta. Ti-ai deschis topicul asta ca altii nu au vrut sa scrie la ziare ce ai vrut tu, insa nu esti decit la fel de prost ca ei ca de aia ai fost ziarist daca retin bine. Publicati si da-ti la Tv numai minciuni, iar cind omul vrea sa arate ca au fost minciuni, P… dreptate.Televiziunile mint ca dracu.
    Nu iti doresc sa treci prin ce trec eu, atita iti spun. Scirba imi este de sistemul de rahat de acolo.
    Si ce daca nu locuiesti in Romania in castele de tigan cu caii in casa, aia inseamna ca nu esti om? Bietii oameni cinstiti, ei daca sint oameni buni, nu merita si ei dreptate, nu merita si ei sa fie tratati normal?
    Ai fugit de aici ca un iepuras ca munca e grea ca sa te duci acolo sa te dai si tu mare. Ai muncit la negru, nu ti-ai platit asigurari ca asigurarile costa si noi oamenii cinstiti am platit si platim, platim si taxe sa tinem oameni ca tine pe aici in spate.
    Am vazut destui care s-au dus in Romania spunind ca au fost aici directori dar nu le-a placut, ca tara asta este de rahat, bla bla. Ei erau niste spargatori de ziduri , stateau la demisol si mincau de la Aldi si stringeau asa dolarul cum l-ai strins si tu chipurile sa-ti ajuti tara. Nu te-ai gindit decit la fundul tau prapadit.
    Atita ai judecat-o pe fata aia. Bravo ei ca nu-i pasa de Romania. Ii pasa poate de familia ei si atita. Dupa ce vad prin cite trecem noi din nou, pentru ca fratele meu era sa moara cindva si a facut justitia nimica, mi se taie si mai tare de sistemul vostru de rahat si de toti coruptii.

    Inca ceva. Criminalul ala nu ne-a transmis nici macar condoleante. Vezi, acelasi lucru l-ai facut si tu. Nu te-ai gindit decit ca imi ard eu pasaportul si cum filmezi tu, nu ca a murit un om.
    Nu te-a lasat inima sa zici si tu ceva pentru un om care a murit, chiar daca tu nu esti de acord cu ce zic eu sau cum gindim noi aici.

    Du-te si mai povesteste-le la altii ce prapadit esti tu.

  • alina July 30, 2010 at 5:26 pm

    Inca ceva
    Nu am nimica cu omul care munceste aici cinstit, fiecare cum poate,fiecare maninca de unde poate Am ce am cu cei care se intorc in Romania si mint de ingheata apele ca au fost doctori docenti.
    Am ce am cu cei care spun ca ei nu putut sa se trateze sau sa-si faca dintii cind ei nu au platit asigurari si ei au fost legal aici cum sustine Asachi ca a fost. Eu nu pomenesc de cei Ilegal care sint in alta categorie. Poate intr-o zi o sa aiba si ei acte si le doresc succes.

  • July July 30, 2010 at 7:10 pm

    Cum adica, alina,…nu toti romanii care se intorc in romania au lucrat la NASA?
    Eu asa stiam :)

  • alina July 30, 2010 at 8:36 pm

    Pai vad ca stiu mai multi cu Nasa asta. Cred ca deja s-a raspindit vorba printre romani. Cred ca trebuie sa iasa vreo expresie ceva cu Nasa. Eu am obosit sa aud in Romania de oameni saracii care cred cind vine romanul plin de el din America si ii spune ca lucreaza la NASA. Deja luna trecuta am auzit vreo 3 care au rudein America care lucreaza numai la Nasa. Nu puteau si ei gasi alte minciuni.
    Eu cred ca la Nasa lucreaza numai romani. Yes, right.

  • John August 3, 2010 at 1:35 am

    @Urmuz Asachi : felul tau de a pune problema e doar pe jumatate corecta !
    Vezi tu ….sunt oameni slabi si profitori.Si nu trebuie sa pleci in state ca sa iti dai seama de asta …lucreaza o luna la un patron si o sa vezi cum se comporta cu cei “slabi” !
    Pe acei profitori din state nu i-as numi tarani ( tarani sunt in general niste oameni respectosi si cu frica de Dumnezeu ) …aia nu sunt decat niste profitori , de profesie badarani care profita de un om mai slab ca ei !
    Acum daca lumea nu e de acord cu tine tu nu trebuie sa mergi dupa proverbul : cine nu e cu noi e impotriva noastra .
    Fiecare vede problema asa cum ia fost dat sa le vada!
    @Alina : Scumpa mea,sa stii ca nu toti barbatii au un singur neuron si ala in chilotii … asa cum nici toate femeile nu stau cu picoarele spre tavan daca vad o cheie de mercedes!
    Badarani si cu proastele se merita unii pe altii … si ei chiar inteleg asta si chiar e un stil de viata ! Unele femei daca nu le da barbatu o palma din cand in cand se duce si il inseala pentru ca e mototol !
    Sa iti spun o intamplare … un prieten de familie a rugato pe sora mea sa locuiasca la ea cu sai spunem logodnica ,o luna de zile pana inchiriaza o casa!
    La cateza zile asta ia”scapat” o palma pentru ca luase din banii care trebuia sa plateasca garantia la chirie si si-a luat de imbracat…sora mea cand a vazut ia spus ca daca se mai intampla isi ia bagajul si paa!
    El sa conformat si se comporta exemplar cu ea …. in ziua in care trebuia sa se duca sa faca contractul la casa … a venit de la munca si a gasit un biletel in loc de fata in care scria ca sa plictisit cu el ca a devenit mototol ,ca a plecat cu altu si ca a luat totii banii pentru ca au nevoie!
    Ia mai spus sa ii spuna lui sora mea ca ia “imprumutat” haine si bijuterii pentru ca ii placeau mult !
    Faza e ca , cu o seara inainte i-a spus la sora mea ca se bucura asa de mult ca el sa calmat si nu mai e brutal si ca abia asteapta ziua de maine sa mearga sa ia casa si ca e foarte implinita sufleteste .
    Deci sunt oameni si oameni si roman fiind nu ma simt un badaran …. deci cateodata nu e bine sa generaliezi!
    Cu ce e mai buna o o americanca ,englezoaica ,nemtoaica sau italianca decat o romanca de am acces doar pana la un anumit nivel?
    Tu te-ai crede mai inferioara decat o americanca daca te-ai casatorii cu un roman?
    Sfatul meu ar fii sa te casatoresti cu cel pe care il iubesti din tot sufletelul tau si care la randul lui are aceleasi sentimente pentru tine! Poate sa fie el taran de Dabuleni sau pescar din Turkistan ….daca va iubiti ce scrie in pasaport nu conteaza!
    In final ce sa spun …e pacat ca exista badarani sau “oameni” slabi …dar ce vina avem noi si ce putem face mai mult decat sa le deschidem ochii?

  • alina August 4, 2010 at 6:56 pm

    John,
    Sint oameni si oameni peste tot. Asachi badaran din fire, intii lua el si comentariile si le citea si dupa aia punea ca am zis eu ca sint proasta, etc, fara a afisa comentariul meu de fapt. El singur se ingroapa in minciunile pe care le uraste.
    Acuma vad ca nu mai are chestia asta ca trebuie el sa fie de accord cu ce se posteaza.

    Imi povesteste ca Romania este beton fata de America si imi argumenteaza cu flori de gheata, poate ca si este mult mai buna Romania din multe privinte, nici aici nu este perfect. Ii spun ca a murit un om foarte apropiat din familie si ii spun ce face politia acolo, ii spun ca imi ard pasaportul, etc. Numa atita l-a bucurat pe el sa poata filma sa puna filmuletul pe youtube de parca mare smecherie ar fi. Deci stie déjà ca justitia e de rahat acolo. Nu i-as dori o zi din viata lui sa treaca prin ce trecem noi si mai ales sotia lui si copii care nu-si cunosc tatal ca sint prea mici.
    Ma rog, cu ce povestesti tu ai totala dreptate si eu am ajutat romini mai ales romance si sincer incerc sa stau departe de noii veniti. Am gasit la una servici, i-am carat lucruri cu masina de citeva ori, am ajutat-o ca pe sora mea,vai de mine ce mi-au auzit urechile si mie si la ceilalti din jur. Si mie mi-a disparut din casa un lucru care valora foarte mult sentimental pe linga valoarea materiala si cam stiu eu si cine l-a luat.
    Asachi s-a cam rupt in figuri pe aici cu fetele care nu au acte sau sint noi venite si cred in barbatii care le vrajesc ca le dau acte sau le ajuta. Fiecare are nevoie de un sprijin mic la inceput, daca tu esti om ajuti fata din toata inima nu ii faci capul calendar cind ea nu stie pe ce lume este, o iei si o arunci ca pe un gunoi si dupa aia te lauzi Astia care fac treburi din astea nu sint decit niste mitocani si nesimtiti, am auzit de multi ca ei insa asta nu inseamna ca toti sint la fel si ca nu sint barbati buni si cu suflet. Barbatul aici cind e singur, are acte,este imigrant SI este din categoria prostilor se umfla in pene si nu-I mai ajungi la nas.
    Nu am vorbit nimica de barbatul destept care isi vede de treaba lui.
    Am destule amice care nu au acte si sint fete bune. Nu sint bataia nimanui de joc.

    • Urmuz Asachi August 4, 2010 at 9:01 pm

      Alina, raman la concluzia mea ca esti doar o mica nefututa in mare nevoie de o consiliere psihologica. Cum merge spalatul geamurilor prin State? Noi aici la Romanika suntem in perioada vacantelor (Ahh, scuze, in State nu aveti decat doua saptamani pe an si alea nu le puteti lua decat 2 zile at the time…naspa-aici avem 5 saptamani pe an cam pe la orice companie…). In curand pentru tine am sa postez un pictorial sa vezi ce pierzi…(pentru ca Urmuz Asachi practica in exclusivitate turismul intern – e absolut indragostit de Romanika :) )

  • alina August 5, 2010 at 5:34 pm

    Domnule Asachi, esti doar un mare mitocan si asa vei ramine. Nu-mi purta mie de grija ca poate eu sint si maritata. Veze-ti de nevasta daca o ai si de amantele tale pe care aici nu le aveai ca iti faceai oarece laba ca nu se uita nimeni la tine.

    Daca tu practicai spalatul de geamuri aici atunci te inteleg de ce te-ai dus inapoi cu coada intre picioare. Daca eu vreau miine sa spal un geam si sa fac un dolar in plus ma duc ca nu-mi e rusine si nu sint figurant aca tine. Eu am cunoscuti romini milionari aici care se duc si ei si pun dusumea cu oamenii lor desi au milioane in banca. Tu se pare ca nu ai invatat nimica de aici decit ca vrei sa fii fudul ca doar stii vorba cu prostia si fudulia.
    Daca erai asa destept nu veneai tu aici mincind pamintul cind ai avut tu posibilitatea. Doar nu ti-a placut prea mult munca si nu ti-a placut sa fii aici un nimeni ca noi si nu te-ai mai laudat tu la nimeni. Vad multi ca tine aici ,nu-ti fa griji si eu le-am spus la multi sa plece inapoi daca nu le place.
    Bineinteles ca Romania e frumoasa, oare cum nu ai vazut tu asta inainte de a pleca?
    Sa stii ca si America e frumoasa, sint atitea locuri de vazut si sint atitea vacante exotice in alte colturi ale lumii pe care poti sa le ai si eu le am ca imi permit. Tu vezi numai Romania ca atita ai tu bani si te dai mare patriot.
    Eu am stat vreo luna prin Romania acum in vara si uite ca am avut concediu. Tu nu ai avut nimica ca ai lucrat la negru si stii tu cum este. Acuma te-ai dus acolo la 5 saptamini de vacanta. Si aici ai vacanta mai multa dupa niste ani dar se pare ca tu ai vrut sa primesti totul de-a gata.
    Esti doar un frustrat care a facut rahatul praf prin America.

    Eu nu o sa mai scriu ca vad ca esti vai capul tau. E doar o pierdere de timp cu un om ca tine.

    • Urmuz Asachi August 11, 2010 at 9:58 am

      Domnule Asachi, esti doar un mare mitocan si asa vei ramine. Nu-mi purta mie de grija ca poate eu sint si maritata.

      MWAHAHAHAHHAHAHA! Propozitiile astea doua fac 1 milion de coco :)

    • Dinca December 8, 2010 at 12:07 am

      oh boy. Ador feminiestele de genul tau. Genu de femeie intr-un di`ta infiniti-ul incercand trei mile sa schimbe banda de mers. Apoi te plangi ca esti fragila, si totusi puternica. Ca ai sot, si cumva si slujba. Ca speli un geam si faci un dolar.

      Milionari romani care pun podele?
      Sunt mai sarac de atat si te asigur ca nu pun podele, nici macar de placere. E clar ca nu intelegi economia americana, femeile de genul tau cauzand intr-un mod evident criza economica.

      Si este urat ce spui. Clasa medie in sua = cam 50 mil oameni. restul? esti in tara lor, nu contest indexul tau de viata sau succesul economic insa este jignitor ce spui. Josnic. Pun pariu ca de ziua rec. tot ce ai facut a fost sa te indopi si apoi sa te lubrifiezi literalemente cu lotiuni ca sa pari mai slaba.

      good luck

  • name September 23, 2010 at 11:22 am

    “Acuma” este in dictionar:
    ACÚMA adv. v. acum, Sursa: DEX ’98

  • Dinca December 7, 2010 at 11:33 pm

    statele unite nu sunt atat de negre precum le prezentati
    eu locuiesc in san francisco si ma descurc OK. Nu am cine ce studii sau recomandari, insa am un sfat. In sua o sa fie bine cand nu va mai raportai la europa. Nu au nimic in comund. Either the US or EUR. Choose a side and stick to it.

    • Urmuz Asachi December 8, 2010 at 12:30 am

      EU :)

  • Dinca December 8, 2010 at 12:42 am

    Eu as ramne in ro numai pentru metro. m2 magistrala preferata (da suna infantil dar acolo imi petreceam eu zilele cand eram pusti)

  • Miorita December 16, 2010 at 6:11 pm

    Este foarte interesant ( cel putin pentru mine) cum un om cu facultati absolvite in SUA si ocupat cu afacerile personale, mai are timp sa analizeze in amanunt un blog al unei femei presupus limitate in gandire, care desi traieste de ceva vreme in NY, tot printre romani se invarte si nu doreste sa si depaseasca propria conditie, desi ar avea vaste posibilitati. Tin sa mentionez ca nu o cunosc pe Ina.
    M ai facut sa rasfoiesc si eu blogul Inei si intr adevar, se vede din capul locului ca nu straluceste de talent scriitoricesc si nici o viata ca n filmele americane nu traieste, dar parca nici ultima tuta/ urata/ frustrata maxim nu mi pare… :) din cate vad in poze, are o figura interesanta, arata bine, se straduieste sa sa imbrace bine… ba chiar am vazut poze de prin diverse vacante si calatorii…cea ce imi da de inteles ca nu isi duce viata numai si numai in Astoria…Poate ca are probleme in a reusi sa aiba o relatie stabila, poate nu e in stare sa duca o viata de cuplu ca altii (sunt multi in categoria asta, indiferent unde ar trai), dar ceea ce nu inteleg eu este : de ce te a enervat la culme ca ea nu vede frumusetea vietii de cuplu ci doar vesnica problema cu nenorocitul de colac de wc?! Decat daca o cunosti personal si poate ai fost implicat sentimental cu aceasta Ina :) Dar nu prea imi vine sa cred ca un om de asemea calibru s ar cobari atat de jos… right? :) (scuza mi impertinenta englezismului, ce am auzit si eu prin filme… :) )

  • 123123 January 4, 2011 at 6:37 pm

    Posturile asteia sunt de asemenea intesate de “romglish”-isme gen “nu-mi place midwest-ul american pe care l-am strabatut destul de bine acum citiva ani si pe care il gasesc monoton si flat.” Fatuca pesemne s-a “americanizat” si acum nu-i mai vin in minte chiar toate cuvintele in romaneste (se spune “plat”, nu “flat” in romaneste).

    trec mai intai in tir rapid prin anumite paturi a celor mai “activi” localnici din comunitatea roamaneasca care in general sunt veniti cu cel putin 8-9 ani inaintea lor si care au developat un “gust” deosebit – citatele din articolul tau

    acum- DEVELOPÁ, developez, vb. I. Tranz. A trata cu un reactiv chimic un film, o plac? sau hârtie fotografic? care au fost expuse, pentru a face s? apar? imaginea. ? A face s? apar? (prin diverse procedee) semnele scrise cu cerneal? simpatic?. – Din fr. développer.
    in romaneste se spune “au dezvoltat”

    care-i faza cu “Moldoveanca” – daca tu sustii ca esti asa patriot?

  • Tudor April 28, 2011 at 5:26 am

    Buna seara in primul rand :) ma simt extrem de rusinat ca am stat sa citesc cateva din postarile dvs., va dati desigur seama ca nu am citit decat 2-3 deoarece mi-am dat seama ca discutia nu va duce niciodata la o concluzia. Si eu sunt in state ce-i drept sunt de o perioada relativ scurta in comparatie cu dvs., totusi nu trebuie sa stai mult aici ca sa iti dai seama cum sta situatia cat de cat cel putin. E o tara dezvoltata ca oricare alta, spre deosebire de Romania care este in curs de dezvoltare, aici este normal ca cei care vin din alte tari ca sa lucreze, sunt “mai munciti”, nu spun exploatati pentru ca nu este cazul, decat cetatenii americani. Si aici este coruptie si se fac favoruri ca in oricare alta tara doar ca nu asa de masiv cel putin la un nivel mediu, ma refer la oamenii de rand. Ceea ce nu inteleg eu la dvs. este cum de nu puteti sa vorbiti fara sa va jigniti unul pe celalalt. Faptul ca vorbiti aici pe internet si nu sunteti fata in fata va face sa va comportati ca niste oameni care nu au avut parte de educatie sau care nu au trait intr-o societate. Cred ca daca ar fi mai mult respect intre oameni oricine ar fi ei sau oriunde s-ar afla, am face ca lumea sa fie mai buna si noi mai fericiti oriunde am locui, dar din cauza ca nu stim sa ne respectam nu vom fi niciodata fericiti oriunde ne-am duce traiul. Sugestia mea este ca, indiferent de ce faceti sau pe ce subiect discutati, sa va respectati mai mult, pentru ca altfel nu ajungem nicaieri.

    Numai bine !
    p.s.: dl. (indiferent cum te-ai chema ) Asachi referitor la Lumina Sf. de la Ierusalem, daca nu aveti ceva care sa dovedeasca cert ca este falsa, v-as ruga sa nu afirmati asta atat de vehement si sa injositi credinta altor oameni, tine tot de respectul pentru ceilalti si pentru principiile lor si daca un om greseste exista si alte moduri mai putin jignitoare prin care sa-l corectezi daca chiar asta vrei.

    • Urmuz Asachi April 28, 2011 at 10:03 am

      Atitudine tipica de habotnic religios cu creierii spalati: DAR TU AI VREO DOVADA CA “MINUNEA” E PE BUNE? Dupa cate am inteles, e doar cuvantul “marelui” popa ortodox al Ierusalimului impotriva intregii lumi! (si asta de 16 ani incoace!) Cat despre celelalte ineptii…Tu aspiri la pacea lumii, la intelegere absoluta intre oameni etc etc de parca societatea umana ar fi ceva omogen si amorf. Mai da o laba si mai intoarce-te si mai citeste ca stii ca vrei :)

  • dan May 3, 2011 at 8:52 pm

    alina frustrata , muista de meserie ,opreste-te din plans fato ,ia-ti textilele (carpele)si fuguta in tara ,aici nu vei mai plinge decat de bucurie ca esti acasa ,ti-o spune unul care a fost si el acolo ,si tot ca voi care sunte-ti in tara poponarilor drogati ,plingea noaptea ,singur . am facut de toate acolo ,dar cel mai mult am fost dealer de cocaina ,si alte bullshiituri.gandul meu era unul singur ,romania .asa ca nu va mai cacati pe voi ca nu va pasa de tara.si ,apropo , de poponari drogati ,sunt uluitor de multi in inputita aia de tara ,vb. in cunostinta de cauza,doar eu ii aprovizionau!.urmuz esti tare omule! respect!!.

  • dan May 3, 2011 at 9:06 pm

    respect ousama!!esti un luptator, si pt. asta ai respectul meu!.da-le la muie la jigodiile de yankey!

    • Urmuz Asachi May 3, 2011 at 9:12 pm

      nu am intentionat sa “dau muie yankeilor” ci romanilor cu impresii de yankei! dar daca iti place, asa sa fie cum zici tu :)

  • Marius September 29, 2011 at 7:01 pm

    O intrebare. Este stipulat in contitutie sau in vreo lege prin care esti obligat sa platesti taxe pe banii castigati ca salariat ? Am vazut un film documentar, parca de Alex Jones sau Aaron Russo in care o duduie de la fisc declara ca ea nu plateste darile din 1990. Multumesc pentru raspuns.

    • Urmuz Asachi September 29, 2011 at 7:44 pm

      Daca e vorba de SUA, income tax e ilegal! Guvernul federal impune plata impozitului pe venit in mod abuziv! De-aia texanii nici nu platesc federal income tax.

  • Student in Anglia October 25, 2011 at 12:59 am

    Buna ziua tuturor.

    Nu am plecat de multa vreme din tara, alegand sa studiez in Anglia. Nu stiu daca v-ati dat seama , dar va certati de ceva luni bune…pe un subiect care nu prea merita.La urma urmei, sunteti romani fie ca va place sau nu, fie ca locuiti in SUA sau in Romania, iar atitudinea pe care o demonstrati unul fata de celalalt – plina de insulte si cuvinte rostite la nervi- nu face decat sa imi reaminteasca de ce am ales sa plec din Romania. Si nu vreau sa primesc insulte pentru ca imi spun parerea, pentru ca nu le vad rostul. Nu m-ati vazut la culoare vreodata, cum nici eu nu v-am vazut pe voi, asa ca meritati respect indiferent daca ati hotarat ca viata in State e pentru voi sau nu.

    Oare nu asta e scopul educatiei primite? Sa inveti sa accepti ca altii pot avea pareri diferite de ale voastre si ca trebuie sa le respecti asa cum sunt. Toata barfa asta despre “e moldoveanca”,”e curva pentru ca se duce in atatea paturi”, “esti un nimic ca te-ai intors in tara” si asa mai departe, nu va ajuta la nimic. E greu daca pleci din tara, si ti-e dor de casa si de familie oriunde ai fii, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ii dispretuiesti pe altii pentru drumul pe care l-au ales.

    Chiar conteaza Alina daca dumneavoastra lucrati intr-un birou si Dl Asachi lucreaza acasa? Chiar conteaza Domnule Asachi daca Alina este femeie sau nu? Eu zic sa luati postul asa cum este : O BARFA.

    Domnul Asachi si-a dat cu parerea despre blog-ul cuiva, Doamna Alina si-a dat cu parerea despre ceea ce Domnul Asachi a scris, iar restul e doar barfa si rautate contra unui om pe care nu l-ai vazut in viata ta si iti permiti sa ii judeci alegerile.

    Personal consider ca amandoi aveti dreptate, si ca amandoi gresiti in a fi asa de partinitori si rautaciosi catre celalalt. Respectati-va oameni buni, nu ati mancat la aceeasi masa.

    Si adevarul e ca Domnule Asachi ca este greu sa nu folosesti cuvinte in engleza daca o vorbesti zilnic si abia mai vorbesti romana in viata de zi cu zi ca mine. Cateva ore de conversatie pe luna in limba natala nu iti aduce aminte de toate cuvintele, cum prea bine sunt sigura ca stiti.

    Un lucru as vrea sa spun care ne-a fost spus in prima zi de facultate:

    Never assume. Assuming is the mother of all fuck-ups.

    Asadar, va rog, nu mai faceti ceea ce romanii sunt renumiti ca fac – barfa nu va aduce nici un folos. V-ati simtit vreodata fericiti cand citeati raspunsurile celuilalt sau cand ii raspundeati cu insulte? Ma indoiesc.

    Pareti oameni educati amandoi- oare vi se potriveste sa va vorbiti asa unul altuia?

    O ultima nota domnului Asachi: Verbul “a fi” se scrie cu doi de “i” si atunci cand il folosesti ca verb auxiliar in perfectul si prezentul conjunctivului , la persoana a II-a singular ex: ” tu sa fii fost”, “tu ai fii fost”. Si va dau dreptate cand spuneti ca mananci mici oriunde ii prinzi:)

    O ultima nota doamnei Alina: Va doresc mult succes in State si sunt mandra sa aflu ca ati reusit in strainatate.Imi da putere sa lupt pentru un viitor mai bun cand sunt departe de casa.Si eu ca si dumneavoastra am plecat de acasa pentru ca mi s-a luat de coruptie si de faptul ca pe munca cinstita nici macar la scoala nu esti binevazut.O seara placuta!

    • Urmuz Asachi October 25, 2011 at 4:59 pm

      Draga studenta in Anglia, eu iti multumesc pentru comentariu dar te sfatuiesc sa continui sa inveti limba engleza ca la romana esti cam varza cu carnita: verbul a fi mai capata un -i doar la imperativ (plus subjonctiv)! Tu sa fii fericita! :) (aici)

  • ....... February 8, 2012 at 12:26 am

    Bravo! Material pentru lucrarea mea de licenta.

    • Urmuz Asachi February 8, 2012 at 1:32 pm

      Ce titlu are lucrarea ta de licenta?

  • Robert March 8, 2012 at 6:03 pm

    Am citit si eu blogul fetei din NY – Ina Bixade. Daca nu sunteti la curent cu evolutia ex-romancei Ina, va puteti delecta cu marile ei cuceriri pe meleaguri americane. No, fata este cert ca nu are inhibitii, descrierile ei gen Sandra Brown atrag pe blogul ei aplauze prelungite de la sufletele sensibile la povestile de amor. Tipa Ina are marea ei dragoste pe un artist plastic roman, si el stabilit in NY. Artistul este, la drept vorbind, exceptional, dar care, zic eu in mod neinspirat, si-a ales-o pe Ina balerina drept model, i-a facut si o statuie. Nu ma intereseaza relatia din budoarul lor, treaba fiecaruia, cert este ca Ina ce pozeaza balerina, are trasaturi baietesti, aspre, de tipesa pusa pe cearta. Pe onor! I-ati vazut pozele? Va puteti convinge singuri accesand blogul ei.
    Tipa si-a dat numele real, plus pozele si ce sa mai spun de comentariile pe care le face despre viata sa, cu amanunte picante cand se incinge ea asa in anumite anotimpuri, cate plase a tras ea unor masculi si cate plase a mai primit si ea inapoi de la altii, no, asta pana a dat de “marea ei iubire” artistul (cred ca el nici nu stie ce scrie gasculita pe blogul ei). Ina balerina, ajunsa mare lady de NY. normal ca a uitat de unde a plecat. Dar nu uita pe blogul ei sa-si denigreze parintii – a declarat ce amarata copilarie a avut ea cu un tat betiv si o mama dusa cu pluta, care a parasit-o. E adevarat, povestea ei starneste mila, compasiune, dar parca totusi rufele murdare se spala in familie. Si ce pretentii sa ai de la una ca Ina care si-a denigrat in vazul lumii parintii, asa cum spuneam ce pretentii ai de la ea – in a-si denigra tara de provenienta. Tipa are mai multe of-uri in Romania: asa cum declara pe blog a fost maritata de doua ori cu acelasi barbat si a dat-o de fiecare data in bara, plus aventurile pe care zice ca le-a mai avut cu altii. Dureri mari pe fatuca asta, fapt ce a dus si la ura asta pe care o are fata de Romania.

  • Clickuie apasat! Imprimi mai multe copii...